• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

کارخانه سیمان زابل کمتر از یک ماه آینده به شبکه گاز وصل می‌شود

  • کد خبر : 151694
  • 03 اردیبهشت 1401 - 2:50
کارخانه سیمان زابل کمتر از یک ماه آینده به شبکه گاز وصل می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان – استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گازرسانی به کارخانجات سیمان جزو مصوبات مهم سفر رییس جمهور به استان است، گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده کارخانه سیمان زابل تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ به شبکه گاز وصل می‌شود.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشستی که با حضور نمایندگان وزارت نفت و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیرامون اجرای پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور از محل اعتبارات در اختیار وزارت نفت برگزار شد، اظهار داشت: همچنین کارخانه سیمان خاش تا پایان شهریور و کارخانه سیمان تیس تا پایان سالجاری به شبکه گاز متصل خواهد شد.

وی افزود: بخشی از مصوبات سفر نیز مربوط به احداث جایگاههای سوخت و همینطور احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی است که با توجه به مشکلات مربوط به شلوغی و صف‌های طولانی بنزین و کمبود جایگاه‌های سی‌ان‌جی که در استان داریم، موافقت شد؛ جاهایی که در استان خلا داریم جانمایی و نسبت به اجرایی کردن این مصوبه اقدام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان جزو معدود استان‌های کشور است که از خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی برخوردار نیست، در حالی که با احداث این خط لوله علاوه بر حذف هزینه‌ها و پیشگیری از بروز خطرات حمل با تانکر از قاچاق سوخت هم جلوگیری می‌شود، لذا تلاش می کنیم؛ وزارت نفت را متقاعد کنیم تا اجرای این خط لوله را در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مصوبات سفر رییس جمهور با جدیت پیگیری می شود و در این راستا دبیرخانه پیگیری مصوبات در استان ایجاد شده تا به طور مرتب، مصوبات سفر از طریق هر یک از وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: در حوزه آموزش و بهداشت هم اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها به طور کامل تامین شده که پس از ارائه اطلاعات توسط دستگاه‌های متولی، اعتبارات مربوطه تزریق خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی پروژه‌هایی که اجرای آن از محل اعتبارات وزارت نفت مصوب شده است، حتماً بایستی تا پایان سالجاری اتمام و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است کل اعتبارات وزارت نفت در این راستا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که به سه دانشگاه علوم پزشکی استان، راه روستایی، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و آموزش اختصاص یافت.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.