• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

برنامه خاموشی های احتمالی تابستان باید به صورت هفتگی اعلام شود

  • کد خبر : 151764
  • 08 اردیبهشت 1401 - 3:23
برنامه خاموشی های احتمالی تابستان باید به صورت هفتگی اعلام شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و خاص استان؛ گرمای شدید هوا، کم آبی و وجود ریزگردها خاموشی تابستان بایستی در این استان کمتر از میانگین کشور باشد.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست پیگیری مصوبات سفر وزیر نیرو به استان که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار می‌شد، اظهار داشت: اصرار دارم برنامه قطع برق ثابت و حتی الامکان مدت زمان آن کوتاه باشد تا مردم کمتر دچار زحمت و سرگردانی شوند.

وی افزود: مدیریت بحران استان، دیزل ژنراتورهای موجود در استان را آماده کند تا این ظرفیت، در مواقع نیاز وارد مدار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فقط ۵۵ درصد برق مورد نیاز سیستان و بلوچستان در داخل استان تولید می‌شود، بیان کرد: از مردم فهیم سیستان و بلوچستان تقاضا می‌کنم در مصرف برق صرفه جویی کنند تا با همراهی مردم علیرغم کمبود تولید برق، خاموشی کمتری در سطح استان داشته باشیم.

مدرس خیابانی گفت: در صورت نیاز و به منظور مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف، ساعت کار ادارات تغییراتی خواهد داشت ضمن اینکه ضمانت اجرایی و اقدامات سختگیرانه برای کاهش مصرف برق در ادارات دولتی تعیین خواهد شد.

وی در ادامه به عقد تفاهم نامه و ایجاد مشوق برای کسانی که در ساعت اوج مصرف صرفه جویی می‌کنند، اشاره کرد و گفت: در این طرح مشترکان متعهد می‌شوند مصرف برق خود را در ساعت اوج مصرف کاهش دهند و یا به ساعات غیر پیک تغییر شیفت کاری دهند و از مشوق‌هایی ازجمله رایگان بودن مصرف برق برخوردار خواهند شد.

وی به پیگیری مصوبات سفر وزیر نیرو به استان پرداخت و افزود: پیگیری مصوبات سفرهای مسئولان ملی و کشوری به استان، بسیار مهم است که خوشبختانه مصوبات سفر وزیر نیرو در قالب تفاهمنامه مصوب و اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های مربوط به تأمین برق و ایجاد پست‌های جدید شروع شده و از پیشرفت نسبتاً خوبی برخوردار است ضمن اینکه تعمیر نیروگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در بحث احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی تصمیمات خوبی گرفته شده که امیدواریم؛ در محدوده نیروگاه بادی میل نادر حداکثر ظرف تابستان امسال به ظرفیت ۵۰ مگاوات برسیم.

وی ادامه داد: در بخش پنل‌های خورشیدی نیز بخشی از کار را وزارت نیرو در قالب توافقنامه بر عهده گرفته که فراخوان نیز به بخش خصوصی داده شده و بخشی نیز توسط کمیته امداد تأمین می‌شود که انتظار می‌رود؛ با توجه به وجود ظرفیت بزرگ انرژی‌های تابشی و بادی در استان، بتوانیم از موهبت انرژی‌های تجدید پذیر بهره مند شویم.

استاندار همچنین مخابرات را یکی از ارکان توسعه خواند و گفت: دربخش مخابرات نیز مشکلات زیادی از حیث پوشش مخابراتی، تلفن ثابت و کمبود تجهیزات مخابراتی در استان داریم لذا مقرر شد؛ اداره کل مخابرات و شرکت ارتباطات و زیرساخت به صورت میدانی در شهرستان‌های استان حضور داشته باشند و مشکلاتی که از سوی فرمانداری‌ها اعلام شده را با اولویت مرتفع نمایند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری بمنظور تجهیزات فیبر نوری و پوشش جاده‌ای در نظر گرفته شده که امیدواریم از محل مصوبات سفر تأمین شود.

استاندار گفت: اولویت ما در بحث مخابرات؛ تأمین پوشش مخابراتی در محل کسب و کار و فعالیت اقتصادی، مناطق ساحلی، مرزها، مراکز آموزشی، مراکز بهداشتی و اورژانس‌های جاده‌ای است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان این نشست از مردم انقلابی استان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس؛ نمایش وحدت و قدرت مسلمانان در برابر صهیونیست‌ها و نظام استکبار است و در استان سیستان و بلوچستان که اقوام و مذاهب اسلامی در کنار هم، یکصدا، زیر یک پرچم، انزجار خود را از استکبار جهانی و صهیونیست اعلام می‌کنند، جلوه ویژه ای دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.