• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

مددجویان کمیته امداد چابهار مهارت‌های شیلاتی فرامی‌گیرند

  • کد خبر : 152166
  • 24 خرداد 1401 - 13:42
مددجویان کمیته امداد چابهار مهارت‌های شیلاتی فرامی‌گیرند
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار گفت: انعقاد تفاهمنامه چهارجانبه و هماهنگی‌ها برای آموزش و اشتغال یکهزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در امور شیلات و آبزی پروری این شهرستان انجام شده و نوید دهنده رونق تولید و اشتغال بیشتر در این منطقه است.

عبدالحمید نارویی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار در این خصوص اظهار داشت: تفاهم‌ نامه چهارجانبه بین کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کل شیلات، مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور و شرکت گروه کارآفرینان سواحل مکُران تیس منعقد شده است.

وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را برنامه‌ریزی و اجرای دوره های آموزشی رشته امور شیلات و آبزی‌پروری برای اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چابهار برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر روند برگزاری دوره‌های آموزشی است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار ادامه داد: تعهدات اداره کمیته امداد امام خمینی (ره)، اطلاع رسانی، معرفی یک‌هزار نفر مددجو و تامین سرویس رفت و آمد برای مددجویان است.

نارویی گفت: تعهدات اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور نیز معرفی مربیان دارای شزایط لازم، فراهم کردن فضای آموزشی و تعهدات شرکت گروه کارآفرینان سواحل مکران تیس هم فراهم کردن امکانات کارگاهی و مواد مصرفی، نظارت بر روند تولیدات، پشتیبانی و بازاریابی و فروش محصولات است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ادارات مختلف نقش مهمی در اشتغال و مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر دارد، تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه چند دوره برای سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر چابهار برنامه‌ریزی و برخی دوره‌ها برگزار شده است که می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌ زایی بانوان این سکونتگاه‌ها داشته باشد.

نارویی با اشاره به اینکه ۱۵ گروه‌ هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داریم، افزود: دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه، زندانیان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و اعضای خانواده‌هایشان، آسیب دیدگان اجتماعی از اعتیاد، ساکنان مناطق روستایی و عشایری، متقاضیان مهارت‌آموزی، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، زنان خانه‌دار، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشمولان بیمه بیکاری برای تکمیل مهارت، کودکان کار، پناهندگان و اتباع خارجی از جمله گروه‌هایی هستند که در حوزه‌های مختلف، آموزش‌های فنی حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.