• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

۹ حلقه چاه «حرمک» برای تامین آب آشامیدنی زاهدان وارد مدار شد

  • کد خبر : 152228
  • 29 خرداد 1401 - 17:23
۹ حلقه چاه «حرمک» برای تامین آب آشامیدنی زاهدان وارد مدار شد
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۹ حلقه چاه حفر شده در منطقه «حرمک» وارد مدار شد که با وارد شدن این تعداد چاه، میزان قطعی آب در این شهر به عددی ناچیز خواهد رسید.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مسائل و مشکلات وضعیت آب در استان اظهار داشت: پایش مستمر و هفتگی از پروژه جهاد آبرسانی انجام می‌شود تا این پروژه با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی افزود: در راستای اجرای دستورات وزیر نیرو و پیگیری‌های انجام شده ۱۶۹ روستای بخش بم پشت به طرح جهاد آبرسانی اضافه شده که در ۶ ماهه ابتدای سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیش‌از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از چاه نیمه چهار به سه برای تأمین آب شهری و چاه نیمه ۲ به یک برای تأمین آب روستایی منتقل شده است.

وی با تاکید بر موضوع کاهش تبخیر از چاه‌نیمه‌ها افزود: از هرگونه سرمایه‌گذاری در این زمینه پشتیبانی می‌کنیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: در راستای تأمین آب مصرفی مردم و کاهش تنش آبی، تاکنون ۹۶ حلقه چاه حفر شده، ۳۵ چاه در حال حفر است و ۲۰ چاه نیز مراحل اولیه حفر را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علت عمده قطعی آب آشامیدنی، کمبود آب نبوده بلکه ناشی از پوسیدگی شبکه است بنابراین در بحث تأمین آب آشامیدنی مشکلی نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا کنون در طرح جهاد آبرسانی، شبکه ۳۷ روستا به طور کامل اصلاح و توسعه انجام شده و تعداد ۱۵ روستا نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه در هشت روستا در طرح جهاد آبرسانی به طور کامل اجرا شده و عملیات آبرسانی به ۱۵ روستا نیز آغاز و در فرایند اجرا قرار گرفته است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: ۷۰ کیلومتر لوله و اتصالات برای ۴۰ روستا توسط خیرین خریداری شده است که به محض شروع به کار، ۷۰ کیلومتر دیگر نیز خریداری می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.