• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
یک بام و دو هوا در سیستان و بلوچستان؛

“ایرانشهر” دومین شهر پربارش و “زابل” رکورددار وزش سریعترین باد در ایران شد

  • کد خبر : 152367
  • 14 تیر 1401 - 21:02
“ایرانشهر” دومین شهر پربارش و “زابل” رکورددار وزش سریعترین باد در ایران شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان که موجب وزش تندبادهای شدید و سامانه مونسون در نواحی جنوبی که موجب بروز بارشهای سنگین و سیلاب در این نقاط شده، این روزها سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار داده است.

محسن حیدری مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ایرانشهر با ۲۶.۵ میلی متر بارندگی دومین شهر پربارش کشور و زابل با تندباد ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رکورد دار وزش سریعترین باد در ایران بوده است.

وی افزود: تندباد امروز که یکی از سریعترین تندبادها در ۳۶ سال اخیر در منطقه شمال سیستان و بلوچستان بوده است، دید افقی در زابل را به ۲۰۰ و زهک را به حدود ۱۰۰ متر کاهش داده است.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از روز گذشته تا کنون از ۴۴ ایستگاه هواشناسی در سراسر استان گزارش بارندگی شده است که توابع شهرستان نیکشهر، ایرانشهر و خاش بیشترین مقادیر بارشها را دریافت نموده اند.

حیدری از تداوم بارش ها در مناطق جنوبی استان خبر داد و گفت: بادهای ۱۲۰ روزه زابل نیز همچنان تداوم خواهند داشت لذا توصیه می شود هم استانی های عزیز به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی به هشدارهای صادر شده از سوی هواشناسی توجه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.