• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

بادی با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

  • کد خبر : 152857
  • 31 مرداد 1401 - 12:03
بادی با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید
هاتف سیستان و بلوچستان - باد‌های موسمی معروف به ۱۲۰ روزه سیستان که در سال‌های اخیر به علت خشکسالی‌های مداوم به بیش از ۱۶۰ روز افزایش یافته معمولا همراه با گردوغبار و آلودگی محیط زیست است، این باد‌ها بعضا با سرعتی حدود ۶۰ تا ۱۲۰ کیلومتر مردم این منطقه را با مشکلات متعددی بویژه حرکت شن‌های روان روبرو می‌کند.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت، زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: همچنین وزش باد شدید با سرعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت در زهک رخ داد و شعاع دید افقی این شهر را به ۴۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در روز‌های آینده همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شهر‌های پنج گانه شمال سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و همچنین بیشینه دمای دیروز زابل و زهک در منطقه به ترتیب ۳۸ و ۳۷ درجه سانتی گراد بوده است.

حیدری گفت: در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان شامل شهرستان زاهدان، افزایش غبار و وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک دور از انتظار نخواهد نبود لذا توصیه می‌شود در این مدت زمان از قرار گرفتن در فضا‌های باز پرهیز شود.

پیرو هشدار سازمان هواشناسی و با استناد به گزارشات دریافتی از اداره کل هواشناسی و محیط زیست استان مبنی بر روند افزایشی غلظت ذرات گرد و غبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات ۵ شهرستان شمال سیستان و بلوچستان (به جز دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، مدیریت بحران فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مراودات مرزی) به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ تعطیل اعلام می‌شوند.

باد‌های موسمی معروف به ۱۲۰ روزه سیستان که در سال‌های اخیر به علت خشکسالی‌های مداوم به بیش از ۱۶۰ روز افزایش یافته معمولا همراه با گردوغبار و آلودگی محیط زیست است، این باد‌ها بعضا با سرعتی حدود ۶۰ تا ۱۲۰ کیلومتر مردم این منطقه را با مشکلات متعددی بویژه حرکت شن‌های روان روبرو می‌کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.