• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
14
گرامیداشت هفته دولت؛

۳۹ طرح در هیرمند آماده افتتاح و کلنگ‌زنی می باشد

  • کد خبر : 152890
  • 03 شهریور 1401 - 12:02
۳۹ طرح در هیرمند آماده افتتاح و کلنگ‌زنی می باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت : ۳۵ طرح گرامیداشت هفته دولت با اعتباری بیش‌از ۲۷ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد و چهار طرح نیز با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

میثم برازنده فرماندار هیرمند اظهار داشت: دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های مهمی در شهرستان هیرمند در طول عمر یکساله دولت سیزدهم انجام شده که ماحصل این اقدامات بهره برداری از حدود ۳۵ طرح گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان است.

وی افزود: حدود ۳۵ پروژه عمرانی در هفته دولت به بهره برداری می رسدکه از لحاظ اعتباری نسبت به طرح‌های هفته دولت در سال گذشته نزدیک به ۲ برابر رشد داشته است.

فرماندار هیرمند با بیان اینکه مجموع طرح‌های حوزه ساخت راه روستایی در سالجاری در شهرستان هیرمند حدود ۳۰ کیلومتر با اعتباری بیش‌ از ۴۸ میلیارد تومان است بیان کرد: همچنین احداث ۲۷ عدد پل در سالجاری در دستور کار قرار دارد و ۱۱ پل دیگر نیز پیش‌بینی شده است و همچنین مجموع طرح‌های روکش آسفالت مسیرهای ارتباطی روستایی بیش از ۴۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان هیرمند در حال اجراست.

برازنده گفت: همچنین عملیات اجرایی چهار طرح با اعتباری بیش‌از ۲۲۰میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی حدود ۱۰ کیلومتر از کانال‌ها و رودخانه‌های شهرستان هیرمند در پنج ماهه ابتدای سالجاری صورت گرفته و برای ۴۲۰ موتور پمپ فعال نیز پروانه صادر شده است.

فرماندار هیرمند تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پنج ماهه نخست امسال مرمت ۲ ارگ جلال آباد و آس باد رنده با اعتباری بیش‌از یک میلیارد ۲۵۰ میلیون تومان در دست اجراست.

وی عنوان کرد: مقدار ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای صادراتی عمدتا تره بار به ارزش بیش‌از ۱۰ میلیون دلار و مقدار ۲۱ هزار تن انواع کالاهای صادراتی موضوع ماده ۱۱۶ نظیر کفش، دمپایی، کلمن آب، کنسروجات،خرما کیک و بیسکویت و شکلات به ارزش بیش‌از ۱۵ میلیون دلار از شهرستان هیرمند به افغانستان صادر شده است.

برازنده ادامه داد: این میزان کالا ( ماده ۱۱۶) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۸۱درصد و از نظر دلاری ۲۸۹درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت از کشور مقابل حدود ۴۰ کیلوگرم کالای وارداتی مثل زیره سیاه، شکستنی جات و ابزارآلات به ارزش۱۴۱ هزار دلار پس از طی مراحل قانونی و انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.

فرماندار هیرمند؛ ماهی دار کردن ۱۵۷ باب استخر پرورش ماهی، توزیع ۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی به صورت رایگان بین آبزی پروران، توزیع ۳۰۰ هزار قطعه لارو ماهیان گرمابی، فعال سازی بخش خصوصی به منظور تامین بچه ماهی مورد نیاز بهره برداران، خرید ۲۶ هزار بچه ماهی و فروش۵۵ هزار قطعه بچه ماهی آمور توسط بخش خصوصی، برداشت ۲۰ تن ماهی قزل آلا از استخرهای پرورش ماهی، اجرای پایلوت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و افزایش تعداد استخرهای پرورش ماهی را از مهمترین اقدامات در حوزه شیلات در این شهرستان برشمرد.

وی قرنطینه واردات ۲۲۸ نفر شترپرواری،۳۲ نفر شتر کشتاری،۳۰ راس گاو داشتی و ۶۰ راس گاو پرواری در صورتی که در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ هیچ‌گونه قرنطینه واردات نداشتیم را از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه واردات دام در شهرستان هیرمند ذکر کرد.

برازنده در حوزه قرنطینه ترانزیت نیز طی پنج ماه اخیر ماه حدود یک میلیون کیلوگرم پودر گوشت و تخم مرغ قرنطینه شده که نسبت به قرنطینه ترانزیت مدت مشابه پنج میلیون کیلوگرم کاهش یافته است.

وی در حوزه واکسیناسیون دام نیز بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال نیز در ۵ ماهه نخست سال۵۰ هزار و ۷۶۴ دُز واکسن تزریق شده که ۴۰ هزار دُز کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

فرماندار هیرمند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنعت گفت: صدور ۷۵ پروانه کسب، برگزاری سه مورد کمیسیون شورای آرد و نان،۲۲۰ مورد بازرسی، ۱۵ مورد تخلف به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه آرد و نان و برگزاری۲ جلسه تنظیم بازار در این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد هیرمند در حوزه بازرگانی خارجی اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال ۳۴۷ راس دام زنده به ارزش ۲۸۰ هزار دلار وارد این شهرستان شده است.

برازنده بیان کرد: یک‌هزار و ۳۶ مورد بازرسی از اصناف هیرمند طی پنج ماهه نخست امسال انجام که تعداد ۵۶ پرونده متخلف در زمینه گرانفروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، تخلف و کم فروشی با ارزش ۶۱ میلیون تومان بوده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.