• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 152989
  • 15 شهریور 1401 - 11:39
مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان راه‌اندازی شد
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان گفت: هم‌ اینک ۶دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند در معابر زاهدان نصب شده است.

سرهنگ محمدعلی بزی رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان در مراسم راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان اظهار داشت: تا پایان مهر ۶ دستگاه دوربین پلاک خوان در خیابان‌های زاهدان نصب خواهد شد.

وی افزود: این دوربین‌ ها تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، نبستن کمر بند و مخدوش بودن را ثبت و نمرات منفی را برای متخلفان اعمال خواهد کرد.

ابوالفضل احمد زاده معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به نبود خدمات دهی مناسب حمل و نقل عمومی در سطح شهر زاهدان اظهار داشت: یکسال است این مشکل را پیگیری کرده و با ایجاد کارگروهی بدنبال عملیاتی سازی سیستم توسط شهرداری و خدمات دهی مناسب رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

وی افزود: چنانچه عملکرد تاکسی‌ ها شهری درسطح شهر نمود داشته باشد بعنوان نماینده دادستان و مدعی العموم احقاق حق آنان را پیگیری خواهم کرد.

آسا ریگی معاون حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان نیز با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل نقل عمومی و شهری اظهار داشت: هم‌اینک ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید با ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های لازم و با امضای تفاهم‌ نامه‌ای با کمیته امداد سیستان و بلوچستان، تسهیلات بدون بهره در اختیار مناقضیات تاکسی قرار گیرد و در مرحله اول تسهیلات لازم برای ۵۰۰ دستگاه تاکسی با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده جایگزین شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان ادامه داد: به ازای هر ۱۰۰ نفر یک دستگاه تاکسی است که با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر زاهدان باید هفت هزار تاکسی وجود داشت که هم‌ اینک ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه داریم که ۹۰ درصد این ناوگان هم فرسوده است.

ریگی گفت: در اتوبوسرانی هم به ازای هر یک‌ هزار نفر باید یک‌ دستگاه اتوبوس وجود داشت که هم‌ اینک ۱۰۹ دستگاه فعال داریم که بخشی از آنها فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ مسیر عمومی در حال حاضر برای خدمات رسانی برای خودروهای تاکسی در زاهدان فعال است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.