• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
8

طرح توسعه شهرستان تفتان توسط بنیاد مسکن در حال انجام است

  • کد خبر : 153082
  • 23 شهریور 1401 - 14:33
طرح توسعه شهرستان تفتان توسط بنیاد مسکن در حال انجام است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:طرح توسعه شهرستان تفتان در سه بخش مرکزی، گوهر کوه و نازیل با تعداد ۱۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار و جمعیت ۴۳ هزار و ۴۷ نفر در حال انجام است.

مصطفی بیک‌ مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه قرار است در شهرستان تفتان انجام شود بیش‌از ۱۷۰ طرح است که بطور کلی در سه حوزه تقسیم بندی می‌شود، اقدامات کالبدی، اقدامات زیرساختی و بخش مهم دیگر توانمندسازی جوامع محلی که در قالب ایجاد صندوق‌های خرد این موضوع دنبال می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه به تازگی تصویب شهرستانی طرح صورت گرفته و همچنان مراحل دیگری از تصویب در استان را باید طی کند، اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کار مطالعاتی، اجرای طرح هادی و ساخت مسکن در تعدادی از روستاهای تفتان، جدیت خود را در توسعه همه جانبه این منطقه به نمایش گذاشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان به نقش مهم آموزش در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در مهرماه سالجاری دوره آموزشی برای تسهیلگران و اعضای صندوق برگزار می‌شود و این موضوع در مشهد و با حضور عوامل اجرایی در آینده ادامه دار خواهد بود.

بیک مداح گفت: علاوه‌ بر آموزش‌های فوق تعداد ۶۰ دوره آموزشی با مجموع ۴۴۰ ساعت و با شرکت ۷۳۰ نفر و ۶ هزار و ۷۲۰ نفر ساعت در حوزه‌های مختلف بویژه کشاورزی، پیش از این انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: با هدف ایجاد تعامل سازنده بین سازمانی جهت تسهیل روند اجرای طرح آبادانی و توسعه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی، ایجاد مقدمات اجرای طرح و زمینه همکاری بین سازمانی در حوزه‌های عمل انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در سطح استان و شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: مهمترین این اقدامات، تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و استانداری است که به موجب آن طرح آبادانی و توسعه منظومه در دستور کار قرار گرفت و همچنین تفاهم نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اداره کل آبادانی و توسعه جامع بنیاد مسکن و فرمانداری تفتان در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و صدور اسناد مالکیت تفتان انجام گرفت و همچنین انجام تفاهم‌نامه با مسجد مکی زاهدان برای حل مسائل شرعی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و دریافت تسهیلات صندوق‌های خرد روستاها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۵۷ درصد تفتان ساکن روستاها هستند گفت: در ۸۰ روستا از ۱۵۷ روستا مطالعات طرح هادی تکمیل شده و بقیه در برنامه مطالعه است.

وی گفت: مطالعات منظومه روستایی بخش مرکزی سراوان نیز تکمیل و تصویب شهرستانی آن انجام شده و در مرحله تصویب استانی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.