• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

۶ هزار هکتار از اراضی تفتان سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

  • کد خبر : 153125
  • 28 شهریور 1401 - 15:51
۶ هزار هکتار از اراضی تفتان سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد
هاتف سیستان و بلوچستان - هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرجهاد کشاورزی تفتان گفت: تاکنون ۶ هزار هکتار از سطح مزارع کشاورزی این شهرستان به منظور افزایش راندمان آبی و بهره‌وری بهتر از منابع آب و خاک به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

فضل‌الله کردی مدیر جهاد کشاورزی تفتان اظهار داشت: اجرای سامانه‌ های نوین آبیاری علاوه‌ بر بالا رفتن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول می‌تواند باعث استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب نیز شود.

وی افزود: در روش‌ های آبیاری سنتی همیشه کشاورزان دغدغه آب و یا بارش نزولات را دارند اما با اجرای سامانه‌ های نوین آبیاری شاهد توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان ادامه داد: برای اجرای سامانه‌ های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

دلگان الگوی موفق اجرای سامانه های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان است

کردی گفت: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌ نویسی‌ تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با هدف افزایش راندمان آبی و بهره‌وری منابع آب و خاک، ۴٠٠ هکتار از اراضی شهرستان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی تصریح کرد: هم اینک اجرای سامانه‌های نوین آبیاری ١٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزان با پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصد در دست اجراست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.