• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7

فعالیت دوسویه مرزی در پایانه مرزی پیشین در اولویت است

  • کد خبر : 153260
  • 21 مهر 1401 - 9:54
فعالیت دوسویه مرزی در پایانه مرزی پیشین در اولویت است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل درصدد است با از همه ظرفیت ها در متقاعد کردن کشور پاکستان برای شروع فعالیت پایانه مرزی پیشین را به کار گیرد.

جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در آیین معارفه مدیر جدید پایانه مرزی پیشین اظهار داشت: یکی از محورهای توسعه استان تقویت پایانه های مرزی است و از آنجایی که در سیاست های کشور کار با همسایگان در اولویت نخست قرار دارد لذا احداث و توسعه پایانه های مرزی در جنوب استان با نگاه ویژه در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت بطوری که از اواخر آذرماه ۹۹ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دو پایانه مرزی ریمدان و پیشین راه اندازی شد.

وی افزود: در این راستا این اداره کل با یک نگاه توسعه محور ، تجهیزات ، امکانات و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز را در این دو پایانه مرزی در دستور کار قرار داد که این اقدام در کمترین زمان عملیاتی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرز پیشین به دلیل نزدیکی به بنادر و شهرهای مهم کشور پاکستان از دیرباز مورد توجه بازرگانان بوده، بیان کرد: مسئولان کشوری و استانی با راه اندازی پایانه مرزی پیشین به دنبال توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور دوست و همسایه پاکستان بودند که در این زمینه با تجهیز این پایانه مهم مرزی به دنبال تحقق هر چه سریعتر این هدف شدند اما در آن سوی مرز کشور پاکستان زیر ساخت های لازم را برای برقراری تعاملات اقتصادی فراهم ننموده که این امر سبب گردیده این پایانه مرزی مانند ریمدان فعال نباشد.

قادری گفت: این اداره کل کماکان هم از طریق دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری و هم از طریق مسئولان استانی پیگیر فعال شدن پایانه مرزی پیشین است که در این زمینه جلسات متعدد در حال برگزاریست.

وی با بیان اینکه امسال در کار گروه اربعین کشور پیشنهاد دادیم که از ظرفیت پایانه مرزی ریمدان در زمان اربعین برای ورود زوار محترم پاکستانی استفاده شود، تصریح کرد: زیرساخت های پایانه مرزی ریمدان به دلیل حجم ورودی مسافر و زوار در اربعین آمادگی پذیرش را نداشت اما در کار گروه کشوری با فشار و استقبال استان و تمایلی که این اداره کل نشان داد این مرز در دستور کار قرار گرفت و نتیجه آن رقم خوردن اتفاقات خوب نظیر راه اندازی ۱۴ گیت ورود و خروج و همچنین نصب ۳۰ کانکس و حدود ۱۸۰۰ متر سایه بان در کمتر از ۴۰ روز در این پایانه مرزی در توسعه زیر ساخت های لازم برای پذیرش زوار بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: اقدامان مطلوب این اداره کل در پایانه مرزی ریمدان سبب شد حدود ۱۷ هزار زائر با ۶۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی جابجا شوند که اقدام بسیار ارزشمندی بود.

مرز رسمی ریمدان با حضور مقامات ایرانی و پاکستانی افتتاح شد

قادری تاکید کرد: این اداره کل اصرار دارد ظرفیت ایجاد شده در پایانه مرزی ریمدان برای پذیرش زوار خارجی در پایانه مرزی پیشین نیز راه اندازی شود چرا که این پایانه مرزی مجهز تر از پایانه مرزی ریمدان چه به لحاظ ساختمان و امکانات نظیر گمرک و غیره با مساحت ۱۴ هکتار است.

وی بیان کرد: بهسازی محور منتهی به پایانه مرزی پیشین نیز هم اینک نظر به اهمیت این مرز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

گفتنی است در پایان این نشست داوود بلوچزهی به عنوان مدیر جدید پایانه مرزی ریمدان معرفی شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.