• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

قصرقند مستعد و نیازمند تاسیس هنرستان کشاورزی است

  • کد خبر : 153318
  • 26 مهر 1401 - 13:11
قصرقند مستعد و نیازمند تاسیس هنرستان کشاورزی است
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست فرمانداری قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: قصرقند با ۱۹ هزار هکتار زمین حاصلخیز زراعی و باغی برای پرورش نیروی انسانی ماهر و مجرب نیازمند تاسیس هنرستان کشاورزی است.

مرتضی سایگانی سرپرست فرمانداری قصرقند اظهار داشت: وجود نوجوانان و جوانان و اراضی مستعد و علاقه مند به حوزه کشاورزی ایجاب می کند برای تربیت این نسل و فراهم کردن آینده ای درخشان برای قصرقند مراکز آموزشی مورد نیاز از جمله هنرستان کشاورزی تاسیس و گسترش یابند.

وی افزود: قصرقند یکی از شهرستان‌های مهم سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی است که استعدادهای بالقوه و ظرفیت‌های فراوانی در کشت برنج و تولید محصولات زراعی و باغی دارد.

سرپرست فرمانداری قصرقند ادامه داد: تاسیس هنرستان کشاورزی علاوه بر تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر، توسعه کشاورزی با روشهای پیشرفته و آبیاری نوین با بازدهی فراوان را بدنبال خواهد داشت که از مسئولان انتظار است با اقدامات مناسب کشاورزان را حمایت کنند.

سایگانی گفت: جهاد کشاروزی یکی از ادارات مهم و تاثیرگذار در حوزه توسعه کشاورزی و انتقال دانش کشاورزی است. لذا امیدواریم با وجود نیروهای مجرب در جهاد کشاورزی شاهد رشد و توسعه در این بخش باشیم.

وی تصریح کرد: برنج در شهرستان قصرقند ۲ نوبت در سال کشت می‌شود که در کشت مرحله نخست برنج این شهرستان ارقام پرمحصول و اصلاح شده شامل شفق، شیرودی، ندا و نعمت و در کشت دوم ارقام محلی شامل “صدری، بوتو و هیر” کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود امکان کاشت انواع محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری در صورت داشتن برنامه های مناسب می‌تواند یکی از مزیت های بالقوه بخش کشاورزی قصرقند محسوب شود، خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی و صنعتی باید همگرا تا ارزش افزوده هر ۲ بخش در اقتصاد ملی بیشتر شود.

سرپرست فرمانداری قصرقند گفت: این شهرستان با برخورداری از فاکتورها و جاذبه‌های کشاورزی و گردشگری پتانسیل بسیار مساعدی برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر دارد و این منطقه به سبب چشم اندازهای زیبای کشاورزی دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور توسعه صنعت گردشگری است لذا با همه توضیحاتی که داده شد از مسوولان درخواست می شود برای تاسیس هنرستان کشاورزی در قصرقند همت و تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.