• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

بخش های تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیشین فعال می شود

  • کد خبر : 153412
  • 08 آبان 1401 - 14:46
بخش های تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیشین فعال می شود
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان گفت: این اداره کل تلاش دارد به منظور توسعه تبادلات تجاری ایران و پاکستان بخش تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیشین را در اسرع وقت فعال کند.

جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: موقعیت ممتاز استان به دلیل همجواری با آب های آزاد و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش زیرساخت های بندری ، جاده ای و ریلی در چابهار و تمایل کشور های هند و افغانستان جهت سرمایه گذاری در این بندر، نشان از اهمیت و جایگاه جنوب استان به عنوان یک مسیر امن جهت ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه و کشورهای واقع در کرانه های غربی ایران است از این رو این اداره کل تلاش دارد بخش تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیشین را فعال نماید تا به توسعه اقتصادی استان کمک قابل توجهی نماید.

وی افزود: خوشبختانه این اداره کل در مدت زمان اندک اقدامات ارزشمندی را در توسعه زیر ساخت پایانه مرزی ریمدان نظیر راه اندازی ۱۴ گیت ورود و خروج، نصب دوربین، سایبان و ۶۰ سرویس بهداشتی انجام داد که نتیجه آن تردد تعداد قابل توجه زوار پاکستانی در ایام اربعین به کشور به بهترین نحو بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان ادامه داد: راه اندازی بخش تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیشین ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا بین دو کشور ایران و پاکستان را فراهم می‌کند و در توسعه مبادلات اقتصاد ملی و محلی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

قادری با قدردانی از پرسنل اداره کل و شرکت های مسافربری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ایام اربعین امسال با اقدامات مطلوب ناوگان مسافربری جنوب استان ۲۹ هزار زائر به وسیله ۷۰۰ دستگاه ناوگان جابجا شدند که جای بسی تقدیر دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.