• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

همگرایی و کار تیمی هماهنگ زمینه ساز رفع مشکلات در چابهار است

  • کد خبر : 154168
  • 04 دی 1401 - 12:02
همگرایی و کار تیمی هماهنگ زمینه ساز رفع مشکلات در چابهار است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بر اساس اولویت بندی مردمان چابهار، سایر شهرستان‌های این استان و کشور باید از مزایا و برکات منطقه آزاد چابهار بهره‌مند شوند.

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: پرداختن به موضوعات زیربنایی و پایه در منطقه آزاد بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: توجه به پیوست اجتماعی و فرهنگ دینی در کنار توسعه اقتصادی و عمرانی دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید مدنظر مسوولان امر باشد.

امام جمعه زاهدان راه‌اندازی صدا و سیمای مکران به توسعه و معرفی ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و کشاورزی چابهار و مناطق ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان کمک می‌کند.

امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: کلیدی‌ترین خواسته و نیاز امروز مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد چابهار چیزی جز ثبات قوانین مترقی نیست. مشکلات و چالش‌های مناطق، خواسته‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و نیازهای مردم با اتکاء بر ثبات قوانین مترقی بر اساس منابع داخلی کشور و منطقه قابل حل و قابل جبران است.

وی همگرایی و کار تیمی هماهنگ را زمینه ساز رفع مشکلات دانست و افزود: با پایبندی به اصل قوانین مناطق آزاد کشور و ظرفیت‌های خود منطقه می‌توان مسیر پیشرفت منطقه را سرعت بخشید.

وی توجه به موضوعات دانش بنیان و علم فناوری را یکی از اهداف اساسی مدیریت منطقه دانست و گفت: طی تفاهمی که با دانشگاه بین‌المللی داشته‌ایم می‌بایست زمینه استفاده از خدمات تخصصی و دانش تولید شده را فراهم کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه حل معضل حاشیه نشینی، تامین آب پایدار، آبرسانی به روستای تیس، پیگیری‌ها و اقدامات منطقه در راستای راه‌اندازی پروازهای شبانه فرودگاه کنارک ارائه کرد.

حجت‌الاسلام جواد عبداللهی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت منطقه چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه چابهار در کل کشور از ظرفیت ویژه‌ای برای فعالیت‌های، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

وی افزود: منطقه آزاد در کنار همه خدماتی که انجام داده عملکرد ویژه‌ای در راستای تربیت علمی نسل آینده با راه‌اندازی دبیرستان دانا و توانا انجام داده که به نوبه خود خدمتی ماندگار برای حمایت از استعدادهای شهرستان‌های همجوار هست.

وی بیان کرد: در راستای اولویت‌بندی خواسته‌ها و اقدامات فرهنگی، پیشنهاداتی برای راه‌اندازی یک کمیته فرهنگی، استفاده از ظرفیت ورود زوار و تسهیل تردد با اتصال ریمدان تا شلمچه و همچنین ظرفیت‌های گردشگری سلامت و توریسم درمانی سواحل مکران برای پویایی بیشتر منطقه و استقرار پزشکان و مراکز تخصصی درمانی شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.