• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

مردم سیستان‌ و بلوچستان همچنان قربانی جاده‌ های‌ مرگ هستند

  • کد خبر : 154341
  • 12 دی 1401 - 11:30
مردم سیستان‌ و بلوچستان همچنان قربانی جاده‌ های‌ مرگ هستند
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این خطه پهناور از کشور، همچنان قربانی جاده های مرگ سیستان و بلوچستان هستند.

اسماعیل حسین زهی نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت جاده‌ای نگاه ویژه ای در بودجه سال آینده به سیستان و بلوچستان داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه سالهاست ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای در سیستان و بلوچستان خانواده‌های پرشماری از استان را داغدار کرده و این فاجعه هولناک همچنان ادامه دار است.

حسین زهی گفت: متأسفانه جاده‌های غیر استاندارد استان بازهم جان جمعی از بهترین عزیزان مان را گرفت و طی دو روز گذشته تعداد ٨نفر از سه خانواده شهرستان خاش در دو حادثه جاده‌ای محور خاش به زاهدان و ایرانشهر به دلگان جانشان را از دست دادند که موجب تالم و تأثر مردم استان شد.

نماینده مردم شهرستانهای خاش تفتان، میرجاوه و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص بزرگراه و جاده‌های دو بانده در کشور را دارد، علی رغم پیگیری‌های مستمری که طی سه سال اخیر انجام دادیم میانگین دو بانده سازی نسبت به گذشته جهش مناسبی داشته است، اما با تزریق قطره چکانی اعتبارات مشکلات جاده‌ای استان برطرف نخواهد شد، نیاز است دولت سیزدهم نگاه ویژه و اساسی به استان برای توسعه بزرگراه‌ها در بودجه سال آینده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جاده‌های فعلی استان سال‌ها پیش متناسب با جمعیت وقت احداث شدند، افزایش جمعیت استان طی سالیان گذشته و همچنین افزایش ناوگان عمومی و حمل و نقل جاده‌ای باعث شده تا این محورها توان و حجم ترافیک فعلی را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: درکنار جاده‌های غیراستاندارد و دوطرفه استان عدم کیفیت و امنیت ارابه‌ های مرگ خودروسازان داخلی مضاف بر علت شده و در کوچک‌ترین برخوردها و انحراف از جاده دچار حریق می‌شوند و این تبدیل به یک معضل اساسی شده است، نیاز است مسئولان برای استاندارد سازی این خودروها چاره اندیشی کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.