• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

راهکار استاندار سیستان و بلوچستان اجرای نهضت نخل‌کاری برای بهبود اقتصاد خانوار می باشد

  • کد خبر : 154488
  • 21 دی 1401 - 12:37
راهکار استاندار سیستان و بلوچستان اجرای نهضت نخل‌کاری برای بهبود اقتصاد خانوار می باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مناطق مختلف سیستان و بلوچستان استعداد بالقوه‌ای در تولید نخیلات و خرما دارد، بنابراین ضرورت دارد؛ نهضت نخل‌کاری در این استان شکل بگیرد چراکه تاثیر زیادی بر اشتغال‌زایی و بهبود اقتصاد خانوار دارد.

محمد کرمی در نشست با سران طوایف و معتمدین استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مرز یکی از برنامه‌ها و ضرورت‌های مهم استان است که علاوه‌بر صادرات اقلام مصرفی با توجه به محصولات تولیدی بی نظیر باید به تولید محصولات گرمسیری و منحصر به فرد بپردازیم و محصولات تولیدی را سایر کشورها صادر کنیم.

وی افزود: استان ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد و این ظرفیت‌ها زمانی به بهره‌برداری می‌رسد که همه مردم و به ویژه معتمدین در امور مهم مشارکت بیشتری داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخشی از مشکلات و کمبودهای این استان ناشی از کم کاری است، بنابراین باید همه تلاش کنیم و در راستای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های ناشناخته و توسعه استان گام برداریم.

کرمی با تاکید بر لزوم تشکیل تعاونی‌ های محلی، گفت: شما سران طوایف می‌توانید با تشکیل تعاونی های محلی، در زمینه کشاورزی، دامداری و ایجاد کارگاههای تولیدی فعالیت کنید و از محل عرضه محصولات تولیدی و کسب درآمد بخش زیادی از مشکلات منطقه خود را حل نمایید.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های معدنی در استان، بیان کرد: فعالیت در حوزه معادن نباید بر اساس خام‌فروشی انجام شود، بنابراین در واگذاری مجوزها، اولویت با افرادی است که صنایع تبدیلی ایجاد کنند. گسترش صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب توسعه استان نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: این استان از ظرفیت کشاورزی خوبی برخوردار است که باید از آن به نحو مطلوب بهره‌برداری و تولید ثروت شود.

وی با بیان اینکه خداوند زمین را برای استفاده ما انسان‌ها خلق کرده است، خاطرنشان کرد: مناطق مختلف این استان استعداد بالقوه ای در تولید نخیلات و خرما دارد، بنابراین ضرورت دارد؛ نهضت نخل کاری در منطقه شکل گیرد چراکه تأثیر زیادی بر اشتغالزایی و بهبود اقتصاد خانوار دارد.

کرمی ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی در حوزه شهرداری‌ها نیز قابل توجه است چرا که این مشارکت ها باعث ارائه خدمات بهتر به شهروندان، همکاری و هم‌افزایی بیشتر در انجام امور خواهد شد.

وی نقش سران طوایف و معتمدین را در حل مشکلات مردم مهم دانست و بیان کرد: کار را برای خدا انجام دهید و مطمئن باشید خداوند به کارتان برکت می دهد و در انجام کارها دنبال تمجید دیگران نباشید و بدانید هر کاری انجام می‌دهید، خداوند می‌بیند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.