• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
استاندار سیستان و بلوچستان؛

با مشارکت مردم تجارت از طریق مرزهای آبی باید توسعه داده شود

  • کد خبر : 155522
  • 06 فروردین 1402 - 0:08
با مشارکت مردم تجارت از طریق مرزهای آبی باید توسعه داده شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه تجارت علاوه بر مرز زمینی باید از طریق مرزهای دریایی نیز دنبال شود.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور اظهار داشت: پیام مقام معظم رهبری تکلیف را برای همه ما روشن کرد و نشان داد که همه باید برای مهار تورم و رشد تولید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ های بی نظیر و مردمی خوب و متدین است که این پتانسیل‌ های عظیم به فضل الهی می‌تواند تمامی موانع را برطرف کند. و نوآوری عامل مؤثری برای پیشرفت جامعه محسوب می‌شود، براین اساس، مدیران باید به دنبال ساختار شکنی و ایجاد نوآوری باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر به فعلیت رساندن ظرفیت‌ های استان ادامه داد: به زودی مشکلات این منطقه برطرف خواهد شد و آینده‌ ای روشن در انتظار این خطه است. و برنامه‌های مختلفی برای استفاده از ظرفیت‌ های معدن، کشاورزی و غیره این خطه پهناور در حال پیگیری است.

کرمی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حوزه اقتصاد گفت: از دیر باز تاکنون شاهدیم هر جا مردم وارد میدان شدند به موفقیت‌ های بزرگی دست یافتیم. توسعه تجارت علاوه بر مرزهای زمینی باید از طریق مرزهای دریایی هم دنبال شود و باید موانع برطرف شود تا شاهد حضور مردم در اقتصاد باشیم.

وی تصریح کرد: این منطقه دارای ثروت‌های خدادادی فراوانی است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره بگیریم. در کنار مسائل اقتصادی از قبیل توسعه شهرک های گلخانه ای و فرهنگ سازی در امر سرمایه گذاری باید موضوعات فرهنگی هم دنبال شوند.

هنر ما تبدیل تهدیدها به فرصت است

سردار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق کشور نیز در این دیدار با اشاره به شعار سال اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های لازم برای محقق شدن این شعار را دارد. با همت، مدیریت جهادی، عزم و اراده قوی اتفاقات خوبی در انتظار این منطقه است اما برای حل مسائل این استان نیاز به نسخه‌ای ویژه است.

وی افزود: ظرفیت‌های مختلف استان مانند دریا، باد انرژی‌ های نو، ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری نیاز به یک نگاه خاص و تحرک ویژه جهت بالفعل کردن این ظرفیت‌ ها دارد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق کشور با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت مرز بیان کرد: مرزها یک فرصت بی نظیر هستند که هنر ما باید تبدیل کردن تهدیدها به فرصت باشد.

سردار مرتضوی با بیان اینکه باید قوانین دست و پاگیر در بخشی از مسائل اصلاح شود، گفت: مردم شریف، صبور و قانعی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که باید همه با هم برای خدمت به آنها تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.