• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن مهمترین اولویت سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 155592
  • 09 فروردین 1402 - 22:03
تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن مهمترین اولویت سیستان و بلوچستان است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل و تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن از جمله مهمترین اولویت‌های استان است که به صورت ویژه مورد نظارت و بررسی قرار دارد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نخستین جلسه شورای مسکن این استان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: با توجه به اینکه مسکن یکی از موضوعات مهم و اساسی است که در سبد خانوار نقش مهمی دارد، قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به شرایط بازار پایین خواهد بود و این به نفع متقاضیان است.

وی با بیان اینکه متناسب با پیشرفت پروژه های این طرح ملی تسهیلات بانکی تزریق شده و این مهم همچنان تداوم خواهد یافت، افزود: در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۱ هزار و ۸۳۸ نفر را به همراه داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیج کنند تا مسکن مناسب تحویل مردم شود، ادامه داد: از مجموع ۲۱ هزار و ۲۲ متقاضی تخصیصی به این طرح تاکنون ۱۸ هزار و ۷۷۱ نفر آنها معرفی به بانک شدند.

کرمی با بیان اینکه تعامل و همکاری مردم در تامین آورده سبب تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: انرژی زیادی نسبت به این طرح صرف کرده ایم و خوشبختانه روند اجرای پروژه ها در استان از پیشرفت چشمگیری برخوردار است.

وی تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت زندگی مردم سیستان و بلوچستان، نباید نگاه مان فقط به سطح ملی باشد بلکه با ظرفیت هایی که در استان وجود دارد می توانیم خدمات زیرساختی را آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار دهیم.

عطاء اله اکبری دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست تامین زمین برای ساخت ۱۳۹ هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۲۱۳ هزار و ۶۸۵ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۵۸ هزار و ۷۱۱ واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۸۳۱ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند و ۲۱ هزار و ۲۲ متقاضی تخصیص به طرح شده‌اند.

وی همچنین درباره زیرساخت‌های موردنیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان گفت: تمام زیرساخت‌های لازم از قبیل آب ، برق و گاز به منظور تکمیل هر چه سریعتر واحدهای مسکونی مربوط به نهضت ملی مسکن در این شهرستان فراهم شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین تاکنون بیش‌از ۸۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

اکبری خاطر نشان کرد: تمام تلاش ها در استان بر این بوده تا هر مانعی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کمترین زمان ممکن حل و به نتیجه قطعی برسد تا در فرصت باقیمانده مراحل ساخت و ساز هم با جدیت تکمیل و واگذاری به متقاضیان انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.