• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8

نوشتن ۹۷۳ نامه به مسئولان هم مشکلات روستای میشود نیکشهر را حل نکرده است

  • کد خبر : 155643
  • 14 فروردین 1402 - 4:16
نوشتن ۹۷۳ نامه به مسئولان هم مشکلات روستای میشود نیکشهر را حل نکرده است
هاتف سیستان و بلوچستان - نایب رئیس شورای اسلامی روستای میشود نیکشهر گفت: مردم روستای میشود 38 سال چشم انتظار راه آسفالته هستند و پیگیری شورای اسلامی روستای میشود با نوشتن 973 نامه و صورتجلسه و تحویل آنها به مسئولان نیکشهر، مدیران کل سیستان و بلوچستان و وزیران راه و شهرسازی به جایی نبرده و همچنان در انتظار بهره مندی از آسفالت، اجرای طرح هادی، بهرمندی از آنتن تلفن همراه، شبکه آبرسانی و ساخت زمین چمن مصنوعی هستند.

جاسم صادقی نایب رئیس شورای اسلامی روستای میشود نیکشهر اظهار داشت: فاصله روستای میشود تا جاده اصلی یعنی حدفاصل روستاهای اورنگ و مته سنگ چهار کیلومتر است که با پیگیری های ۳۸ ساله ای که تداوم داشته است هنوز اقدامی لازم در این مورد صورت نگرفته است جاده خاکی که بازگشایی شده را ماشین آلات سنگین راه آهن استفاده می کنند و همیشه آن را تخریب می کند و با ریختن بتن اضافه میلیونها تومان ضرر به خودروهای سواری وارد کرده و کسی پاسخگو نیست.

وی افزود: راه آهن چابهار به زاهدان در محدوده دهستان مهبان نیکشهر در جنوب بلوچستان از ۱۰۰ متری روستای میشود عبور می کند مردمان محروم این روستا انتظار داشتند تمامی مشکلات زیرساختی آنها در حوزه آب، راه، ورزشی بعد از سالها حل شود اما حالا برعکس اتفاقاتی توسط راه آهن رخ داده است که باورش برایمان ممکن نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی روستای میشود نیکشهر ادامه داد: روستای میشود با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۵۹ نفر در ۱۵ کیلومتری روستای مهبان مرکز دهستان مهبان و ۶۴ کیلومتری شهر نیکشهر از روستاهای محروم استان و کشور است که درد و رنج مردم این روستا در سالهای اخیر بیشتر از گذشته شده است.

صادقی گفت: از هفت سال پیش تاکنون از وقتی مسیر ساخت ریل در نزدیکی روستای میشود آغاز شده مشکلات چند برابر شده بطوریکه هم اینک با خاکریزی لوله آب روستا که از چشمه بالادست روستا مهار شده و به صورت ثقلی به منبع آب هدایت می شود زیر خاک رفته و چندین نقطه لوله ترکیده و یا کلا له و تخریب شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع سه کیلومتر لوله بیش از ۶۰۰ متر با خاکریزی و یا تردد ماشین آلات سنگین تخریب شده و نیاز به تعویض دارد که کسی پاسخگو نیست و راه آهن که آن را تخریب کرده جوابی نمی دهند و برای اینکه از پاسخگویی شانه خالی کند می گوید باید از سپاه نیکشهر نامه بیاورید تا لوله آب را درست کنیم. آیا این جواب است که به مردم محروم روستایی می دهند.

وی خاطر نشان کرد: راه آهن بصورت رایگان از آب، معدن، خاک، ماسه، کارگر با مزد کم و ارزان و صدها موارد دیگر بهره می برد و کسی نمی گوید بابت این همه فایده و امتیازی که بدست آورده نامه از سپاه بیاورد وقتی کاری که خودش آن را خراب کرده و باعث ضرر و زیان مردم می شود می گوید از این ارگان و آن ارگان نامه بیاورید و به نوعی از نجابت و آرامی و عدم مطالبه گری مردم سوء استفاده می کنند که در شان آنها نیست.

عضو شورای اسلامی روستای میشود نیکشهر گفت: ساخت کتابخانه، تحویل ماسه و بلوک به اهالی روستا برای بهسازی و نوسازی خانه های خشتی گلی، تسطیح، زیرسازی، فنس کشی، ساخت سکوی تماشاگران زمین چمن مصنوعی، بازگشایی راه دسترسی به اراضی کشاورزی بطول ۵۰۰ متر، جبران و پرداخت ضرر و زیان اراضی کشاورزی، خرید و تحویل ۶۰۰ متر لوله برای نوسازی لوله آب روستا، تحویل بیل مکانیکی برای تکمیل طرح آبرسانی روستا بمدت ۲ روز از جمله درخواستهای مردم از شرکت راه آهن است.

وی بیان کرد: وعده های مسوولان راه آهن و حوزه راه در نیکشهر، تمام نامه ها و پیگیریها شورای اسلامی روستای “میشود” و نامه مکتوب از وزارتخانه و راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور راه به جایی نبرده و همچنان مردم در راه خاکی و غیراستاندارد و سنگلاخ تردد می کنند و متحمل هزینه ها و رنج و سختی هستند. آیا نباید راه آهن که حاضر نیست برای تردد ماشین آلات سنگین راه دسترسی جداگانه احداث کند حداقل این راه را آب پاشی، تعریض، زیرسازی کنند تا مردم راحت تر تردد کنند.

عضو شورای اسلامی روستای میشود نیکشهر گفت: پیشنهادات ما برای راه روستای میشود زیرسازی و آسفالت راه بطول ۴ کیلومتر از دوراهی تا روستای میشود و بازگشایی، زیرسازی و آسفالت راه بطول ۵ کیلومتر از روستای میشود به سرخکلوت و گرگان تا مردم و گردشگران بتوانند از این مسیر به منطقه گردشگری گرگان سفری راحت داشته باشند، است.

وی بر ساخت پل رودخانه شیزیندر مسیر روستای میشود، تخصیص اعتبار برای انجام ابنیه فنی طول مسیر روستا در ۲۷ نقطه، نصب تابلو علائم راهنمایی رانندگی راههای منتهی به روستای میشود و نصب تابلوی نام روستا در ورودی توسط اداره حمل و نقل جاده ای، بازگشایی راه بطول یک کیلومتر از قسمت رودخانه محدوده گذر راه آهن دقیقا از محدوده “برکه آب رودخانه دوور” به منطقه قدیمی و اراضی کشاورزی روستای میشود که توسط راه آهن چابهار- زاهدان تخریب و غیرقابل استفاده شده است.(مسیر راه آهن از وسط روستای میشود گذر می کند)و بازگشایی راه روستای میشود به زبران بطول حدود ۲ کیلومتر (هم اینک این راه بصورت عبور موتور سیکلت و پیاده روی باز است) تاکید کرد.

عضو شورای اسلامی روستای میشود نیکشهر گفت: متاسفانه بدون اجازه و اطلاع اهالی روستا راه آهن زمین فوتبال که در طرح هادی نیز کاربری ورزشی تعریف شده است را خاکبرداری و کلا تخریب کرده و هم اینک حاضر نیستند که به مردم کمک و آن را زیرسازی کنند و حتی اهالی روستا انتظار دارند که شرکت راه آهن و قرارگاه خاتم الانبیا در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی و محرومیت زدایی برای زیرسازی، غلطک کوبی، بتن ریزی، ساخت سکوی تماشاگران، فنس و اهدا سیم تور و میله، بلوک و ماسه برای آماده سازی زمین چمن ورزشی روستا اقدام کنند.

صادقی گفت: وقتی شرکت راه آهن خاک و معدن محدوده زمین فوتبال را بصورت رایگاه برداشت و در زیرسازی راه آهن استفاده کرده است کمترین انتظار این است که آنها به مردم کمک کنند تا زمین چمن مصنوعی هر چه سریعتر آماده شود و حتی بتن های اضافه ای که حاضرند در دره ها بریزند و یا در طبیعت پخش کنند را به زمین چمن بدهند با این کار آنها دهه زمین چمن بتن ریزی خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمین ها و اراضی کشاورزی طول مسیر ساخت ریل نیز چندین سال تخریب شده و بدون توجه به حرف و داد و فریاد مردم زمین کشاورزی همراه با نخل را با نرخ هر مترمربع چهار هزار تومان قیمت گذاری نموده و نخیلات را از ریشه کندند و دور انداختند آیا این انصاف هست بدون رضایت مردم زمین کشاورزی تخریب و بعد از چند سال قیمت اندک آن پرداخت نشود.

وی ادامه داد: عبور راه آهن در برخی نقاط سبب شده تا مسیر دسترسی مردم به اراضی کشاورزی و نقاط سکونتی و تردد قطع شود چرا راه آهن حاضر نیست در حد ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مسیر راه را بازگشایی نکنند و جوابی به مردم ندهند.

وی گفت: چرا مردم روستای بیش از ۳۰ سال در رویای یک تماس تلفنی هستند و برای یک تلفن زدن بابد بالای کوهها بروند ایا این انصاف هست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.