• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

مسئولان می آیند و می روند مشکلات مردم ساربوک قصرقند همچنان باقی مانده اند

  • کد خبر : 157153
  • 10 خرداد 1402 - 19:30
مسئولان می آیند و می روند مشکلات مردم ساربوک قصرقند همچنان باقی مانده اند
هاتف سیستان و بلوچستان - اعضای شورای اسلامی ساربوک قصرقند، شهردار و جمعی از معتمدین این شهر با سرپرست فرمانداری قصرقند جهت بیان مشکلات و دغدغه های مردم دیدار و گفتگو کردند.

محمد کریم عزیزی رییس شورای اسلامی قصرقند در دیدار با سرپرست فرمانداری این شهرستان بهمراه اعضای شورای بخش ساربوک و شهردار ساربوک، اظهار داشت: در پایین دست بخش ساربوک تعداد ۱۲ پارچه آبادی با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار نفر، در حالیکه حاشیه رودخانه بزرگ کاجو ساکن هستند، از نبود آب شرب سالم و بهداشتی رنج میبرند در حالیکه سفره های زیرزمینی و آبی خوبی داریم.

وی افزود: متاسفانه هر مدیر و مسئولی آمده فقط قول داده و رفته اند، مردم نتیجه ای رویت نکردند واقعا این برای ما یک معما شده است سخنان بی عمل مفیدی را از مسئولان میشنوییم اما در عمل چیزی مشاهده نمی شود. مردم انقلابی و همیشه در صحنه ما چقدر باید صبر کنند که مشکلات آنها حل بشود متاسفانه مشکلات در کلیه حوزه ها روز بروز افزوده می شوند.

رییس شورای اسلامی قصرقند ادامه داد: مشکل عمده ی دیگری که مردم با آن مواجه هستند، نبود راه ارتباطی مناسب هست راه جایگزین هَپَل که مورد استفاده مردم هست هم وضعیت خوبی ندارد اداره راهداری هم نبود ماشین آلات راهسازی را بهانه کرده که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. اگر ماشین آلات ندارید با اداره کل ارتباط جدی و کافی بگیرید و ماشین آلات جذب کنید مردم گناهی نکرده اند که برای ارتباط خود بین روستاها با سختی و عذاب روبرو باشند.

عزیزی گفت: ‌پروژه پُل موسوم به حُمیری که در حال احداث هست و قرار بود موجبات وصل روستاهای آنسوی رودخانه به شهر باشد هم با پیشرفت لاک پشتی روبروست اگر ساخت این پُل سرعت بگیرد و به بهره برداری برسد عمده مشکل راه ارتباطی مردمان آن منطقه مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه برق هم مردم ما در مضیقه هستند با افزایش جمعیت روستاها با افت ولتاژ روبروهستند مثلا در پایین دست روستای کوشوکِ ساربوک کنار خیابان اصلی حدود ۲۰ خانوار هستند که بخاطر نبود ترانس برق با مشکل مواجه اند. چندین بار در این مورد مراجعه شده، اما اقدامی صورت نگرفته روستاهای دیگر هم به همین شکل با معضلات برق روبرو هستند.

ناصر هوتی عضو شورای شهر ساربوک نیز در این نشست اظهار داشت: چندین مرتبه بخاطر قطعی برق مراتب گزارش شده که اداره برق عملکرد خوب و مناسبی نداشته است و همچنین در مورد سرقت کابلهای برق که منطقه خاموشی خورده بود گزارش شده که اداره برق منوط کرده که حتما سارق پیدا بشود اگر مردم سارق را میشناختند، به هیچ وجه اجازه سرقت نمی دادند.

وی افزود: استقرار نمایندگی پست برق در شهر ساربوک از بدیهیات هست که در صورت بروز مشکل بتوان بصورت مستقیم و عاجل اقدام کنند.

نبی بخش بلوچ نایب رئیس شورای اسلامی بخش ساربوک نیز در این نشست مشکل اولویت دار بخش را آب شرب اعلام و اظهار داشت: روستاهای دزبن و حاجی آباد از لحاظ بهره مندی آب شرب کاملا در تنگنا هستند. روستاهای یاد شده ، در ۷۲ ساعت کمتر از یکساعت از آب بهره مند هستند یعنی مردم بعد از ۳ روز، آنهم در این هوای گرم و سوزناک کمتر از یکساعت آب می گیرند.

وی افزود: متاسفانه فرمانداران و مسئولان مربوطه یکی پس از دیگری می آیند و می روند اما مطالبات مردم همچنان بدون نتیجه و اقدام بر زمین مانده است.

ایشان عنوان کرد: بلوار ساربوک به حاجی آباد که چند ساله در دست اجراست مزید بر علت شده و مردم انتقاد جدی دارند و به شدت نسبت به آلودگی هوا نگران هستند، طی تردد وسائط نقلیه گرد و خاکی که ایجاد می شود مستقیم وارد حیاط منازل مردم و در نتیجه موجبات به خطر افتادن سلامتی مردم شده است، تکمیل آسفالت بلوار ساربوک به حاجی آباد یکی از مشکلات اساسی در این منطقه و مطالبه مردم از ما است که بخاطر نبود قیر به تعویق افتاده است.

 

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.