• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

برای روستائیان سیستان و بلوچستان هزار مترمربع زمین واگذار شود

  • کد خبر : 157302
  • 15 خرداد 1402 - 12:10
برای روستائیان سیستان و بلوچستان هزار مترمربع زمین واگذار شود
هاتف سیستان و بلوچستان -  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید امکانات و تسهیلات بیشتری در روستاهای کهیرکنارک برای رفاه حال مردم در نظر گرفته شود و حداقل مشکلات آب آنها بعد از افتتاح و آبگیری سد کهیر برطرف شود و مثلا برای روستائیان سیستان و بلوچستان هزار مترمربع زمین واگذار شود.

محمد کرمی در ادامه سفر به جنوب استان در جمع مردم روستای کهیر شهرستان کنارک اظهار داشت: همه عالم در ید قدرت الهی است، کارها با نیت الهی حتما به نتیجه خواهد رسید.

محمد کرمی بیان داشت: اگر می خواهید موفق شوید اهل قرآن باشید، قرآن کتاب هدایت و بهترین دستورالعمل زندگی است. وی تصریح کرد: در اسلام کار، تلاش و تفکر عبادت است و اگر ما از این سه مبحث مهم بهره بگیریم و در کارهای علمی و اقتصادی تلاش کنیم، شاهد پیشرفت منطقه خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان بررسی مسائل موجود در سطح شهرستان و منطقه و پیگیری، تلاش و جدیت مسئولان منطقه در رسیدگی به امور مردم را از جمله دلایل این بازدید سرزده ذکر نمود.

محمد کرمی با اشاره به اینکه در آینده شاهد رشد منطقه خواهیم بود، اذعان کرد: سواحل مکران پتانسیل های فراوانی دارد، هم از نعمت دریا و هم خاک حاصلخیز برخوردار است. وی تصریح کرد: ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب در سد کهیر وجود دارد که هم در حوزه کشاورزی و هم آب شرب قابل استفاده است.

وی اذعان کرد: با به ثمر رسیدن طرح های پیش بینی شده برای سواحل این شهرستان شاهد یک تحول عظیم در این منطقه خواهیم بود.

استاندار با اشاره به اهمیت همکاری باهم در جهت پیشرفت منطقه خطاب به جوانان حاضر در این جلسه بیان داشت: نوجوانان و جوانان سرشار از فکر، خلاقیت و نوآوری هستند که اگر از این ظرفیت استفاده شود در کارها به موفقیت بیشتری دست خواهیم یافت.

کرمی با تاکید بر اینکه افراد جامعه نباید با مشکل مسکن روبرو باشند، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مناطق روستایی زمین‌های اهدایی به روستاییان جهت احداث مسکن نباید کمتر از ۱۰۰۰ متر باشد و در مناطق شهری زمین هایی که پلاک دارند جهت احداث مسکن در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی های لازم برای اهدای زمین‌های کشاورزی به شرکت های تعاونی‌ دانش بنیان دانش‌آموزی صورت گرفته تا نوجوانان و جوانان با تلاش، کار و فواید آن آشنا شوند.

استاندار بر پیگیری کارها برای ایجاد تحول در منطقه توسط مسئولان تاکید و اذعان کرد: اگر با عدم پاسخگویی یا کوتاهی در انجام وظیفه مدیر کلی مواجه شدید حتما اطلاع دهید.

کرمی تصریح کرد: انسجام و وحدت عامل برکت در کارهاست، وقتی وحدت و برادری باشد، گناه نخواهدبود و با برادری و در کنار هم بودن شاهد پیشرفت و توسعه منطقه خواهیم بود.

وی افزود: برنامه‌ها و طرح های مناسبی برای پیشرفت این منطقه ارائه شده و باید از فرصت های که خداوند در اختیارمان قرارداده به بهترین نحو استفاده نماییم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تلاش شبانه روزی برای رفع مسائل و مشکلات بیان داشت: اگر می‌خواهید شاهد پیشرفت منطقه باشیم باید کارها را بر مبنای علم و دانش طراحی کنید.

اینکه مردم در چند متری دریا و هم‌اینک در پایین دست سد پر آب کهیر بی آب باشند، قابل قبول نیست

فرماندار کنارک نیز به بیان ظرفیت‌های بخش کهیر پرداخت و گفت: کهیر دارای بزرگترین ظرفیت ها از جمله بخش کشاورزی، سد مخزنی و مجتمع کشت صنعتی مَکُران در منطقه ساحلی گوردیم است.

عبدالغفور حوت به مشکلات در حوزه بی آبی پرداخت و افزود: اینکه مردم در چند متری دریا و هم‌اینک در پایین دست سد پر آب کهیر بی آب باشند، قابل قبول نیست که همچنان با تانکر آبرسانی سیار شوند.

وی افزود: ان شاالله بزودی با راه اندازی سد کهیر با فعالسازی و اجرای خط انتقال و ایجاد شبکه آبرسانی مشکل بی آبی این منطقه حل خواهد شد.

فرماندار کنارک بر آبرسانی، خط انتقال و بهره مندی مردم ۵۵ روستای پایین دست سد کهیر تاکید کرد و اظهارداشت: رونق کشاورزی و احیای زمین‌های کشاورزی از مهمترین درخواست‌های مردم است.

وی بیان کرد: بعد از گذشت سالها و چند دهه، آب شهر کنارک با وجود آب شیرین کن جیره بندی است که انتظار می رود اول آب این شهر شبانه روزی و فاضلاب شهری آن تکمیل شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.