• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

آغاز برداشت میگو از سطح ۸۷۱ هکتار در گواتر دشتیاری

  • کد خبر : 158129
  • 18 تیر 1402 - 12:38
آغاز برداشت میگو از سطح ۸۷۱ هکتار در گواتر دشتیاری
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: برداشت میگو از سطح 871 هکتار در مجتمع شهید صنعتی گواتر شهرستان دشتیاری واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان آغاز شد.

عطا الله رئیسی در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی با زیرساخت های لازم در گواتر وجود دارد و با توجه به شرایط آب و هوای سواحل شهرستان دشتیاری بهترین مکان برای پرورش میگو از نوع وانامی است که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای برای صادرات این آبزی به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشیم.

وی افزود: پایش و نظارت مستمر بهداشتی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، فرآوری و بسته بندی در محل پرورش میگو تلاش شده تا با کیفیت ترین محصول به بازار مصرف عرضه شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: موانعی برای سرمایه گذاری در این بخش نداریم و سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان خاطر در حوزه آبزی پروری بخصوص میگو سرمایه‌گذاری کنند تا زمینه اشتغال و بالفعل رساندن ظرفیت های بالقوه شیلاتی در حوزه سواحل مکران باشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه برداشت میگو تا نیمه شهریور ماه سالجاری ادامه خواهد داشت، گفت: در سال زراعی جاری ۵۸ مزرعه فعال در مجتمع ذخیره سازی پست لارو میگو در استخرهای پرورشی اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری پست لارو میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر ذخیره سازی شده و علاوه بر گواتر هم اینک در مجتمع در حال ساخت کشت و صنعت مکران کنارک واقع در گوردیم نیز در بخشی از ظرفیت آماده شده که ذخیره سازی پست لارو میگو انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتاً به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و چین نیز صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.