• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

۲۰۰ اثر صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گواهینامه مهر اصالت ملی دریافت کردند

  • کد خبر : 158469
  • 07 مرداد 1402 - 19:29
۲۰۰ اثر صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گواهینامه مهر اصالت ملی دریافت کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۰۰ اثر این استان موفق به دریافت گواهینامه مهر اصالت ملی شدند.

علیرضا شه‌بخش، معاون صنایع دستی اداره‌کل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بهبود بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی، برنامه مهر اصالت ملی است که در فرآیندی چند مرحله‌ای، تولیدات صنعتگران در صورت کسب امتیاز بر اساس شاخص‌های تعریف شده، انتخاب و حائز دریافت گواهینامه مربوطه می‌شوند.

وی افزود: همان‌طور که فعالیت‌های اقتصادی پیوسته در حال توسعه بوده، انتظارات و نیازمندی‌های مشتریان نیز در حال دگرگونی است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان  ادامه داد: امروزه اداره یک فعالیت اقتصادی، بیشتر به رقابت کیفیت شباهت دارد و تسامح در کیفیت، به منزله نفی بقا و تداوم فعالیت‌های اقتصادی است.

شه‌بخش گفت: صنایع دستی به‌عنوان بخشی مهم و تأثیرگذار در ساختار اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی نقش مهم و ارزنده‌ای در توسعه اقتصادی و فعالیت‌های فقرزدایی کشورها، به‌ویژه جهان سوم، ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: تا کنون با برگزاری ۶ دوره صنعتگران سیستان و بلوچستان، توانسته‌اند برای بیش از ۲۰۰ محصول، حائز دریافت گواهینامه مهر اصالت ملی شوند، به‌نحوی‌که در آخرین دوره این برنامه سال ۱۴۰۰، صنعتگران استان موفق به دریافت ۳۲ نشان ملی شدند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه مهر اصالت ملی صنایع‌دستی هر ۲ سال یک‌بار با هدف ارتقای کیفیت و بهبود بهره‌وری این محصولات با لحاظ شاخص‌هایی چون اصالت، هویت ملی، ابداع و نوآوری، رعایت جنبه‌های کاربردی و مسائل زیست‌محیطی و قوانین کار و حقوق مالکیت معنوی و نیز داشتن بازار مناسب به‌منظور تداوم تولید و حضور در بازارهای مقصد و در نهایت ارتقای کیفیت و بسط و توسعه صنایع‌دستی، از طرف معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه اجرا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز طبق برنامه اعلام شده و پس از طی مراحل داوری استانی، در آذرماه که داوری ملی آن در استان فارس برگزار خواهد شد، امید می‌رود همچون سال‌های گذشته نیز صنعتگران با ذوق و خلاقیت استان بتوانند نسبت به دوره‌های قبل با کسب تعداد بیشتری مهر اصالت ملی، برگ زرین دیگری به افتخارات استان بیفزایند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.