• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

بی‌ شرمی محض است که استفاده مردم را از فضای مجازی محدود کنیم

  • کد خبر : 160332
  • 08 مهر 1402 - 21:57
بی‌ شرمی محض است که استفاده مردم را از فضای مجازی محدود کنیم
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم حوز انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، گفت: در یک شرایط خاصی با توجه به نگرانی‌ های شهریور و مهر 1401، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که دسترسی به برخی از پلتفرم‌ها را با توجه به دغدغه‌ های امنیتی محدود کند که با رفع شرایط چرا نباید به فضای سابق برگردیم.

معین الدین سعیدی، نماینده مردم حوز انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شرایط فیلترینگ با اصول مطرح قانون اساسی مثل اصل نهم در تضاد هست ما با هیچ بهانه‌ای نباید آزادی‌ های مردم را دچار محدودیت بکنیم، در یک شرایط خاص امنیتی با ورود شورای عالی امنیت ملی چنین اتفاقی افتاد در این بازه زمانی شاید قابل پذیرش باشد اما با گذر از شرایط حتما باید رفع محدودیت فضای مجازی اتفاق می‌افتاد که متاسفانه شاهد هستیم هنوز روال به حالت قبلی برنگشته است.

وی افزود: متاسفانه روز به روز سنگ اندازی ها، دامنه‌ی این محدودیت‌ ها بیشتر می شود این با اصل آزادی که جزو اصول اصلی انقلاب شکوهمند ۵۷ بود در تضاد هست هم با فرمایشات رییس محترم جمهور که در هنگام انتخابات داشتن متضاد می باشد.

نماینده مردم حوز انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اینترنت بدون فیلتر برای گردشگران کاری ست بمثابه نمک پاشیدن بر زخم های مردم هست البته باید گردشگران ما حتما باید بتوانند با خانواده‌های خودشان از طریق پلتفرم‌ های بین‌المللی در ارتباط باشند در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد که همه‌ ی زیرساخت‌ های لازم برای  بخش گردشگری را ایجاد بکنیم.

سعیدی گفت: واقعا با چه هدفی اصلا به اعتقاد من بی‌ شرمی محض است که ما استفاده‌ ی مردم را از پلتفرم‌ های فضای مجازی محدود بکنیم اما به گردشگری که از نقطه‌ای دیگر دنیا به اینجا بیاید چنین اجازه‌ ای را بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع بحث‌ های مالی مربوط به فیلترشکن ها می باشد که گزارش بسیاری از صاحب نظران ارائه شده است که ما گردش مالی پنجاه هزار میلیارد تومانی در خرید و فروش فیلترشکن‌ ها را داریم

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=160332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.