• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

توزیع شیرخشک در داروخانه‌ های سیستان و بلوچستان رصد خواهد شد

  • کد خبر : 160342
  • 09 مهر 1402 - 20:14
توزیع شیرخشک در داروخانه‌ های سیستان و بلوچستان رصد خواهد شد
هاتف سیستان و بلوچستان - داروخانه‌ ها و شرکت‌ های پخش جهت جلوگیری از قاچاق شیرخشک رگولار، موظف به ثبت اطلاعات در سامانه رصد برخط شیرخشک (تیتک) هستند.

مصطفی صالحی‌ زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: با پیگیری‌ های به عمل آمده توسط این معاونت در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و توزیع عادلانه شیر خشک‌ های اطفال، از تاریخ ۲۰ مهرماه تمامی شرکت‌ های تامین کننده، توزیع کننده و داروخانه‌ ها، ملزم به ثبت اطلاعات مرتبط، ثبت تاییدیه دریافت و فروش در سامانه زنجیره تامین هستند.

وی افزود: در این سامانه شیرخشک‌های «رگولار» از تولید تا رسیدن به مصرف کننده قابل پایش خواهد بود و می‌توان از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: کلیه شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها ، به منظور جلوگیری از هرگونه خروج فراورده از زنجیره رسمی و‌‌ کنترل توزیع، ملزم به رعایت ممنوعیت هرگونه تبلیغ و‌ فروش شیر خشک رگولار به صورت اینترنتی هستند.

صالحی زاده گفت: در خصوص نحوه اختصاص کد ملی و‌ تاریخ تولد(شناسنامه با والدین فرضی) به نوزادان شیرخوارگاه تحت پوشش سازمان بهزیستی، نیاز است همه شیرخوارگاه‌های تحت پوشش دانشگاه، فهرست اطلاعات مورد نیاز برای تخصیص کد ملی را به سازمان ثبت احوال تحویل داده تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز شیرهای خشک رژیمی ملزم به ثبت و ارائه در سامانه تیتک شده بود که خوشبختانه شاهد پیشگیری از قاچاق آن بودیم و امیدواریم با ثبت شیرهای خشک رگولار نیز شاهد کمبود شیر خشک و قاچاق آن به خارج از کشور نباشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=160342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.