• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

رونق تجارت و فعال سازی معادن محرک توسعه سیستان‌ و بلوچستان است

  • کد خبر : 160527
  • 13 مهر 1402 - 19:55
رونق تجارت و فعال سازی معادن محرک توسعه سیستان‌ و بلوچستان است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های معدنی استان گفت: تجارت، یکی از موضوعاتی است که باید در این استان به آن توجه ویژه ای شود.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: شغل مردم سیستان و بلوچستان به کشاورزی، دامداری و بخشی نیز به ماهیگیری وابسته بوده، با توجه به شرایط خشکسالی که چند سالی ست پیش آمده مشکلاتی را برای زندگی مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: تجارت، یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به زندگی مردم کمک کند، در این راستا چندی پیش وزیر صمت افغانستان به ایران آمد و کارهای مشترکی نیز با دو کشور صورت گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مقرر شده بود از مرز میلک روزی هزار کشنده تردد داشته باشد، بیان کرد: اکنون تردد این کشنده ها بیشتر شده است و در خواست های دیگری هم مطرح شده بود که می‌توانیم تعدادی از آنها را جایگزین کنیم.

کرمی گفت: وزیر صمت افغانستان به جز اینکه مجموعه های دیگر را پای کار آورده، در سفر به چابهار تمایل خود به سرمایه گذاری در چابهار را هم اعلام کرد.

وی به موضوع ۴۰۰ دلار اشاره و تصریح کرد: یک سری مشکلات از سوی گمرک در این خصوص ایجاد شد که امیدورام به زودی حل شود و مرز نشینان بتوانند از این مرزهای تجاری استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه صنایع در حال حاضر یک سری از محصولات را به افغانستان صادر می‌کنیم، میتوانیم خودمان تولید کننده باشیم، در بخش معادن پهنه وسیعی وجود دارد که تا منطقه ملک سیاه کوه و لار ادامه داد اگر بخشی از این معادن فرآوری شود به سرعت شاهد رشد و توسعه مشکلات منطقه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=160527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.