• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

دو نوجوان از سیستان و بلوچستان برگزیده جایزه ملی محیط زیست شدند

  • کد خبر : 160738
  • 18 مهر 1402 - 19:29
دو نوجوان از سیستان و بلوچستان برگزیده جایزه ملی محیط زیست شدند
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، گفت: نوجوان سیستان و بلوچستان برگزیده جایزه ویژه ملی محیط زیست شد.

محمدرضا علیمرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: «محمدامین آتش پنجه» و «حسین صدیقی» دو فعال محیط زیستی در جشنواره جایزه ملی محیط زیست که در محل سالن سازمان حفاظت محیط زیست تهران برگزار شد، به عنوان برگزیدگان جایزه ملی محیط زیست در سطح کشور منتخب و از آنها قدردانی شد.

وی افزود: «محمدامین آتش پنجه» دانش آموز زاهدانی، به خاطر شناسایی گونه‌ای از پرندگان مهاجر زمستانه که بسیار به ندرت در کریدور منطقه مشاهده می‌شود را شناسایی، تصویربرداری و مطالعه کرده و با ارائه گزارش مفصلی از نوع گونه و سایر مشخصات و ویژگی آن، موفق به دریافت جایزه ملی محیط زیست در سال ۱۴۰۲ شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، ادامه داد: «حسین صدیقی» دیگر دریافت کننده جایزه ملی از استان سیستان و بلوچستان، با ایجاد تغییرات در محور آسانسور مواد در کارخانه سیمان شهرستان خاش موفق به کاهش نشت گرد و غبار و کاهش مصرف انرژی در فرایند تولید شده و موفق به دریافت جایزه ملی محیط زیست شده است.

علیمرادی گفت: با توجه به تنوع اقلیمی و گستردگی استان در پهنه‌های خشکی، کوهستانی، آبی و غیره، وجود جوانان نخبه در استان می‌توان بسیاری از چالش‌های محیط زیستی سیستان و بلوچستان را با ظرفیت‌های داخل استان برطرف کرد و دریافت دو جایزه ملی محیط زیست در استان نشانه و گواه این ادعاست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=160738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.