• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

تصمیم‌گیری‌ها با تنوع قومی، مذهبی، و فرهنگی متناسب باشد

  • کد خبر : 162508
  • 28 آبان 1402 - 18:12
تصمیم‌گیری‌ها با تنوع قومی، مذهبی، و فرهنگی متناسب باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: فرماندهان و نیروهای تحت امر باید با توجه به تنوع قومی، مذهبی و فرهنگی در استان آشنا باشند. تصمیم‌گیری‌های آن‌ها نیز باید با مراعات بهترین نیازها و مشکلات مردم متناسب با فضای منطقه باشد.

آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در دیدار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی استان اظهار داشت: ارتش و نیرو‌های نظامی جزء یکی از ارکان نظام اسلامی و حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور و دارای مرز مشترک آبی و خاکی با کشور‌های مختلف است که کار در چنین شرایطی متنوع‌تر، سخت‌تر و حساس‌تر می‌شود و البته هر چه سختی و حساسیت کار بیشتر باشد به مراتب مسئولیت آن نیز بیشتر خواهد بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ما با دو کشور افغانستان و پاکستان دارای مرز خاکی هستیم که فضای هر یک از این کشور‌ها متفاوت است و باید متناسب با شرایط هر کشور با آن‌ها تعامل داشته باشیم.

آیت‌الله محامی، گفت: در فضای سیستان و بلوچستان با انواع و اقسام مختلف قاچاق مواجه هستیم که نیرو‌های نظامی را درگیر خود کرده و باید در این جهت تدبیر ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که باید با فضای استان و تنوع قومی و مذهبی و فرهنگ متنوع استان آشنا و تصمیم‌گیری‌ها متناسب با منطقه باشد، از این جهت که ممکن است گاهی برخی افراد با فضای استان آشنا نباشند و تصمیم‌گیری آن‌ها نتیجه مطلوب را حاصل نکند.

وی بیان کرد: ضرورت این است که تصمیم‌گیری‌ها در هر حوزه و زمینه‌ای با توجه به تنوع قومی، مذهبی، و فرهنگی جامعه، به شکلی متناسب و منصفانه اتخاذ شوند. این اقدام می‌تواند باعث تأمین حقوق و نیازهای گوناگون اقشار مختلف جامعه شود و به تعادل و توسعه پایدار کمک کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، افزود: در کنار آشنایی فرماندهان، نیرو‌ها هم باید آموزش‌های لازم را دیده و وضعیت استان را بدانند تا بتوانند در این محیط آداب و رسوم را رعایت کنند، چرا که گاهی ممکن است یک فرد در خصوص پیروان یک قوم و مذهب ذهنیت منفی داشته و بر اثر این ذهنیت اقدامی نامناسب انجام دهد که در این صورت مجموعه زیرسؤال خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار حفظ آمادگی نیرو‌ها و ارتقا آموزش و مهارت؛ برگ برنده ما نیرو‌های مؤمن و متعهد هستند و در دفاع مقدس نیز برگ برنده ما همین مسئله بود و این برگ برنده به راحتی به دست نمی‌آید و نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش است که البته این کار تنها به عهده عقیدتی و سیاسی نیست و در کنار مسئولان عقیدتی سایر مسئولان و فرماندهان دیگر نیز باید تجسم این روحیات و آموزش‌ها باشند تا هر یک از نیرو‌ها از آن‌ها الگو بگیرند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.