• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

طرح توسعه اقتصادی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 162950
  • 16 آذر 1402 - 20:01
طرح توسعه اقتصادی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه اقتصادی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار که در فاز نخست آن با دو هزار روستا توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان مورد مطالعه قرار گرفته و ظرفیت‌ها و منابع این روستا‌ها امکان سنجی شده است، اجرایی خواهد شد.

مجتبی میرحسینی، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: هر کدام از این روستا‌ها بر اساس مدل مشخص توسعه اقتصادی با انجام پروژه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، دامداری و کشاورزی، تجاری، صنعتی و مشاغل خانگی دسته‌بندی می‌شوند.

وی افزود: در صورت رونق اقتصادی این روستا‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد و بستر ساز رشد تولید، می‌توانند با بهبود زیر ساخت‌ها همراه با تقویت ماندگاری جمعیت و زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس، به شکلی موثر در کاهش مشکلات جامعه نقش‌ آفرینی کنند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، ادامه داد: تحقق این مهم به بهبود وضعیت توزیع درآمد، افزایش و شتاب در اجرای طرح‌های عمران روستایی، کاهش شکاف دستمزد میان شهر و روستا، سرمایه‌گذاری و تعادل قیمت محصولات کشاورزی نیازمند است.

میرحسینی گفت: جذابیت روستا‌ها را باید افزایش دهیم تا مهاجرت معکوس شکل بگیرد چرا که در حال حاضر جذابیت‌های فریبنده شهر باعث مهاجرت به شهر‌ها شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات عملیاتی مناسب و پایدار در این چارچوب منجر به ترغیب روستاییان نسبت به مهاجرت معکوس و تقویت و گسترش روستا‌های مولد با کارکرد اقتصادی موثر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.