• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

حمل دام و فرآورده‌های خام دامی نیازمند مجوز دامپزشکی است

  • کد خبر : 162983
  • 18 آذر 1402 - 19:32
حمل دام و فرآورده‌های خام دامی نیازمند مجوز دامپزشکی است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: حمل هرگونه محموله دام زنده، فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام و طیور، آبزیان و دارو و مواد بیولوژیک مستلزم اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی استان است.

مسعود اصغری، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، به اهمیت صدور مجوز حمل در حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، اظهار داشت: هدف اصلی از الزام به اخذ مجوز حمل، حصول اطمینان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور از قبیل واکسیناسیون منظم و اجرای اصول بهداشتی- قرنطینه‌ای است تا از این طریق از انتشار آلودگی در جمعیت دامی جلوگیری و سلامت فرآورده‌های خام دامی حفظ شود.

وی افزود: برای سلامت جامعه و حفاظت از سرمایه‌های عظیم دامی، رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه دامپزشکی ضروری است و مجوز حمل بهداشتی محموله نشانگر سلامت کالا است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: حمل دام و طیور زنده، گوشت سفید و قرمز، انواع فرآورده‌های جانبی دام از قبیل شیر، تخم مرغ، عسل، پشم، پوست، کود، امعا و احشای داخلی و همچنین انواع آبزیان از جمله مواردی هستند که حمل و نقل آنها نیازمند مجوز است.

اصغری گفت: حمل محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای تخلف محسوب شده و توقیف خواهند شد و مسوولیت و تبعات قانونی آن متوجه مالک محموله‌ها خواهد بود.

وی از شهروندان خواست در کنار نظارت‌های کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی اگر تخلفی مشاهده کردند مراتب را به سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ دامپزشکی گزارش کنند تا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.