• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

مجهزترین آی سی یو جنوب شرق کشور در زاهدان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 163065
  • 21 آذر 1402 - 18:55
مجهزترین آی سی یو جنوب شرق کشور در زاهدان افتتاح می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از افتتاح پیشرفته‌ترین آی سی یو جنوب شرق کشور در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان خبر داد.

حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با بیان اینکه بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان دارای ۲۲ تخت در ۲ بخش icu جراحی و icu داخلی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکنون ۱۴ تخت آی سی یو در این بیمارستان وجود دارد با افتتاح icu جدید یکباره ظرفیت پذیرش بیماران ۱.۵ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در مرکز جدید icu بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان اتاق ایزوله فشار منفی دیالیزا و اسکوپی در نظر گرفته شده تا بیمار برای آندسکوپی و برونوسکوپی از این بیمارستان خارج نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه آخرین نسل تجهیزات پزشکی برای این icu تهیه شده، ادامه داد: تاکنون برای احداث و تجهیز این مرکز ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

غزنوی گفت: روزانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ بیمار در بیمارستان ویزیت می‌شوند که این تعداد در ماه به ۱۹ تا ۲۰ هزار نفر می‌رسد، همچنین در کلینیک‌های تخصصی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان نیز روزانه حدود ۲۰۰ بیمار سرپایی ویزیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: اکنون ۷۳۶ تخت برای بیمارانی که نیاز به بستری دارند در بخش‌های مختلف بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان تعبیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که در زمینه درمانی با آن مواجه هستیم کمبود متخصص جراح عروق بیهوشی طب اورژانس فوق تخصص کلیه بزرگسالان در سیستان و بلوچستان است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.