• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

مرکز آموزشی و توانبخشی حرفه آموزی در سیب و سوران افتتاح شد

  • کد خبر : 163174
  • 28 آذر 1402 - 19:03
مرکز آموزشی و توانبخشی حرفه آموزی در سیب و سوران افتتاح شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل بهزیستی استان از افتتاح مرکز معلولان دختر بالای ۱۴ سال در شهرستان سیب و سوران خبر داد.

عباسعلی اویسی، مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: برای جلوگیری از رانده شدن کودکان و نوجوانان به حاشیه های زندگی اجتماعی، مراکز توانبخشی و حرفه آموزی در سیب و سوران با هدف کشف و تربیت استعدادهای مددجویان کم توان ذهنی و آماده سازی آنها برای کسب استقلال نسبی در حوزه فعالیت حرفه‌ای و مهارت‌های اجتماعی مربوطه دایر شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط زیست بهتر و برابر برای توانیابان یکی از ماموریت های مهم بهزیستی است، افزود: این سازمان به عنوان یک ارگان تخصصی در این حوزه در تلاش است با ارائه خدمات متنوع مسیر پویایی این قشر را هموار سازد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش مهم و فعال خانواده‌های توانیابان این مراکز در امر آموزش و توانبخشی؛ ادامه داد: همکاری خانواده ها در کنار بهزیستی در بحث آموزش، تعیین اهداف و تصمیم گیری‌های مختلف، مسیر رشد حرفه‌ای را برای این قشر تسهیل می کند.

اویسی گفت: برای ترغیب صاحبان مشاغل و به کارگیری توانیابان طرح های تشویقی متنوعی از قبیل اعطای تسهیلات کم بهره و پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولان شاغل در بخش غیردولتی به کارفرمایان در بهزیستی وجود دارد که امید است بخش غیردولتی و جامعه با اعتماد به توانمندی های افراد دارای معلولیت در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.