• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

وزیر راه و شهرسازی از ابر پروژه ریلی کشور در سیستان و بلوچستان بازدید کرد

  • کد خبر : 163311
  • 05 دی 1402 - 21:44
وزیر راه و شهرسازی از ابر پروژه ریلی کشور در سیستان و بلوچستان بازدید کرد
هاتف سیستان و بلوچستان - وزیر راه و شهرسازی از تونل‌های حفر شده در مسیر ابرپروژه راه آهن خاش-چابهار به طول بیش از ۴۵۰ کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

اتمام عملیات حفاری تونل‌های خط ریلی چابهار-خاش با حفر ۱۷ کیلومتر تونل در ۳۹ رشته در بازدید وزیر راه و شهرسازی اعلام شد.

در قطعه الف ۶ راه آهن چابهار به خاش در یک مسیر ۱۸ کیلومتری ۱۹ رشته تونل جمعاً به طول ۱۰.۵ کیلومتر حفر شده‌است. در حال حاضر ساخت راه آهن چابهار- زاهدان تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت داشته و زیرسازی این ابر پروژه ریلی ۷۸ درصد پیشرفت داشته است.

پروژه راه آهن چابهار – زاهدان، به طول ۶۳۱ کیلومتر خط اصلی بخشی از کریدور ریلی شمال – جنوب در شرق کشور است که در امتداد جاده چابهار به زاهدان قرار گرفته است.

راه آهن زاهدان به سرخس، دومین اقدام در طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال به جنوب است که تنها بندر اقیانوسی منطقه را به اصلی‌ترین مرز ترانزیت ریلی کشور یعنی سرخس متصل می‌سازد و ترکمنستان و چهار کشور دیگر آسیای مرکزی را از طریق خطوط ریلی به اقیانوس هند متصل می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت این راه اقیانوس هند را به آسیای مرکزی پیوند می‌دهد.

این خط ریلی از چابهار آغاز و با عبور از ایرانشهر، خاش، زاهدان، نهبندان، بیرجند، قاین و گناباد از طریق ایستگاه کالشور در حوزه شهرستان تربت حیدریه به راه آهن بافق – مشهد متصل می‌شود و با بهره برداری از این طرح، سیستان و بلوچستان از چند مسیر به راه آهن سراسری جمهوری اسلامی و چندین کشور همسایه ایران متصل خواهد شد.

در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ خط ریلی زاهدان – خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر به بهره برداری رسید و با تکمیل راه آهن خاش-چابهار، بندر شهید بهشتی به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل شود.

سرعت طرح ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.