• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

تفاهم نامه همکاری شیلات چابهار با شیلات ایالت بلوچستان پاکستان منعقد شد

  • کد خبر : 163419
  • 08 دی 1402 - 18:35
تفاهم نامه همکاری شیلات چابهار با شیلات ایالت بلوچستان پاکستان منعقد شد
هاتف سیستان و بلوچستان - تفاهم نامه همکاری بین اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان با شیلات ایالت بلوچستان پاکستان در محل فرمانداری شهرستان چابهار منعقد و امضا شد.

عطاءاله رئیسی، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیرو دهمین یادداشت تفاهم کمیته مشترک تجاری مرزی سیستان و بلوچستان با ایالت بلوچستان کشور پاکستان و به استناد بند ۳۸ آن؛ هیات شیلاتی پاکستان به سرپرستی محمد یونس سنجرانی مدیرکل شیلات ایالت بلوچستان به چابهار سفر کردند.

وی افزود: در این سفر پنج روزه هیات شیلاتی ایالت بلوچستان از مجموعه ظرفیت‌های شیلاتی سواحل مکران در سیستان و بلوچستان بازدید کردند و طی جلساتی به تشریح و تبیین ظرفیت‌های مشترک ۲ کشور، اقدامات و عملکردهای سازمانی، ارتقای همکاری و تعاملات فی مابین بویژه در موضوعات سرمایه گذاری و صادرات و واردات در راستای نیل به اهداف سازمانی بویژه توسعه و اشتغال پایدار در نوار ساحلی استان پرداخته شد.

محمد یونس سنجرانی مدیرکل شیلات ایالت بلوچستان نیز اظهار داشت: ظرفیت های شیلاتی سیستان و بلوچستان بی نظیر است و جهت هر گونه همکاری و تعاملات فی مابین با شیلات این استان اعلام آمادگی می‌کنیم.

جواد سپاهی فرماندار چابهار نیز با اشاره به وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی و وجود ۲۵ هزار صیاد و حدود سه هزار قایق و لنج برای صید و صیادی در سواحل مَکُران، بیان کرد: آمادگی داریم در زمینه‌های مختلف با شیلات ایالت پاکستان همکاری فی مابین برای توسعه فعالیت های شیلاتی داشته باشیم تا موجب سودآوری هر دو طرف شود.

گفتنی ست؛در مراسم امضای تفاهم نامه جوادسپاهی فرماندار ویژه شهرستان چابهار، مدیران کل شیلات آبهای ساحلی و آبهای داخلی سیستان و بلوچستان، هیات شیلاتی ایالت بلوچستان پاکستان و جمعی از سرمایه گذاران پاکستانی و ایرانی حضور داشتند.

هیات شیلات ایالت بلوچستان پاکستان از ظرفیت‌های حوزه شیلات سواحل مَکُران در سه حوزه صید و صیادی، آبزی پروری و صنایع شیلاتی و از طرح‌ها و پروژه‌های مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار بازید کردند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.