• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

طرح جامع شهر خاش بازنگری می شود

  • کد خبر : 163445
  • 09 دی 1402 - 18:55
طرح جامع شهر خاش بازنگری می شود
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تصویب بازنگری طرح جامع شهر خاش پس ازبررسی‌های متعدد کارشناسی در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان خبر داد.

سید مهدی میری، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه طرح‌های توسعه و عمران شهری سیستان و بلوچستان به عنوان تنها نسخه برنامه ریزی شده برای توسعه کالبدی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: بر اساس طرح مصوب جدید شهر خاش محدوده این شهر از دو هزار و ۲۵۶ هکتار به ۲هزار و ۵۸۰ هکتار و حریم شهر نیز از سه هزار و ۵۰۰ هکتار قبل به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته که به تصویب شورای برنامه ریزی استان نیز رسیده و برای تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس طرح مصوب جدید شهر خاش محدوده این شهر از دو هزار و ۲۵۶ هکتار به ۲هزار و ۵۸۰ هکتار و حریم شهر نیز از سه هزار و ۵۰۰ هکتار قبل به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته که به تصویب شورای برنامه ریزی استان نیز رسیده و برای تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، اهتمام ویژه به توسعه کالبدی شهر و تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی برای تامین و توزیع مناسب خدمات و همچنین توزیع سرانه‌های خدمات عمومی از سطح محله تا منطقه را از مهمترین ویژگی‌های بازنگری طرح جامع خاش عنوان کرد.

میری با بیان اینکه در طرح بازنگری شده خاش به توسعه شبکه بزرگراهی این شهر بویژه در مسیر منتهی به سراوان توجه ویژه شده است، گفت: با تصویب این بازنگری، زمینه برای رفع کاستی‌ها و مشکلات زیر ساختی این شهر مهم استان فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.