• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

۸ رویداد گردشگری سیستان و بلوچستان ثبت رسمی شد

  • کد خبر : 163565
  • 14 دی 1402 - 19:12
۸ رویداد گردشگری سیستان و بلوچستان ثبت رسمی شد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت هشت رویداد گردشگری این استان در فهرست رویدادهای رسمی کشور خبر داد.

رضا گنجعلی، معاون گردشگری سیستان وبلوچستان، اظهار داشت: در نخستین جلسه ثبت رویدادهای گردشگری استان در روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه، تعدادی از رویدادهای گردشگری استان پس از تایید از سوی کارگروه استانی به وزارتخانه ارسال شد.

وی افزود: خوشبختانه از میان طرح‌های ارسال شده به مرکز، هشت مورد در فهرست رسمی رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و گواهی‌های آنها نیز صادر شد که شش رویداد در سطح استانی و ۲ رویداد دیگر ثبت محلی شد.

معاون گردشگری سیستان وبلوچستان، ادامه داد: جشنواره ها و رویدادهایی همچون قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین(ع)، هامین سراوان، زیمل چابهار، طلایه داران چابهار، رقص سه چاپی لادیز و ساحل نشینان چابهار در سطح استانی به ثبت رسید.

گنجعلی گفت: همچنین ۲ جشنوراره دیگر شامل پرواز بادبادک‌ها و اشکال ماسه‌ای و شاتوت میرجاوه در سطح محلی در فهرست رسمی کشور ثبت شد.

وی تصریح کرد: سایر رویدادها و جشنواره‌ها نیز پس از تکمیل مدارک و ارسال به دبیرخانه مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند و بر تعداد آمار رویدادهای استان افزوده خواهد شد چرا که سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیر بسیاری در حوزه‌های گردشگری دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.