• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان در چابهار برگزار می‌شود

  • کد خبر : 163729
  • 25 دی 1402 - 20:26
نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان در چابهار برگزار می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور برگزارکننده و مجری نخستین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان فرصتی بی‌بدیل برای افزایش مبادلات تجاری ایران است که برنامه ریزی شده از ۲۶ تا ۲۹ دی ماه برگزار شود.

محتشم‌ امیری، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور، اظهارداشت: هدف از برگزاری این رویداد در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و همکاری بیشتر با کشورهای همسایه است که سازمان توسعه تجارت نمایشگاهی را با عنوان «نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان» در دستور کار خود قرار داده و شرکت نمایشگاهی میلاد نور نیز به عنوان برگزارکننده و مجری این رویداد انتخاب شد.

وی افزود: این نمایشگاه با مجوز و حمایت سازمان توسعه تجارت ایران، استانداری سیستان‌ و بلوچستان، منطقه آزاد چابهار و همچنین سفارت پاکستان در مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور ادامه داد: مشارکت‌کنندگان در این دوره از حوزه‌های صنعت، خودرو، فرآورده‌های نفت‌، گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل، محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی و غذایی، محصولات و تجهیزات‌صنعتی، محصولات شیمیایی و سلولوزی، لوازم‌خانگی، منسوجات و چرم، صنعت ساختمان، صنایع معدنی، فلزات و سنگ‌های قیمتی، محصولات و تجهیزات‌پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات فناور، دانش‌بنیان و های‌تک و منسوجات هستند.

امیری در خصوص ظرفیت‌های مشترک ایران و پاکستان در راستای رونق و توسعه سرمایه‌گذاری و اشتراک این توانمندی‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به نگاه توسعه سیستان‌ و بلوچستان و همچنین منطقه آزاد چابهار به عنوان تنها بندر و اسکله اقیانوسی ایران از یک‌ طرف و همجواری این استان به واسطه سه مرز رسمی با کشور پاکستان و تبادل مالی بیش از چند میلیارد دلاری این استان از سوی دیگر؛ منطقه آزاد چابهار از اهمیت ویژه و منحصربه‌فردی برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با اتاق‌های بازرگانی در کشورهای هدف (پاکستان، افغانستان و عمان)؛ از فعالان اقتصادی این کشورها در قالب گروه‌های تجاری دعوت به عمل آمده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در بسته در نظر گرفته شده بیش از ۳۰۰ جلسه برای مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس و همزمان با این نمایشگاه کارگروه‌ها و جلسات مشترکی جهت ارتقاء توسعه صادرات برگزار خواهد شد.

مجری اولین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان گفت: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های منطقه آزاد چابهار؛ بیش از ۱۰۰ شرکت برتر صادراتی که برای صادرات به همسایگان شرقی کشور تمایل دارند؛ در این دوره از نمایشگاه در فضایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع مشارکت خواهند کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، رویداد ارزشمندی در جهت توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار برگزار شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه آزاد چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و در راستای تحقق منویات رهبرمعظم‌انقلاب در حمایت و رونق بندر چابهار و استفاده از مزیت‌های کریدور جنوب به شمال؛ نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان به عنوان فرصتی بی‌بدیل برای افزایش مبادلات تجاری ایران در سطح بین‌الملل از طریق بندر چابهار محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.