• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

بندر چابهار و بندر گوادر مکمل همدیگر هستند

  • کد خبر : 163741
  • 26 دی 1402 - 19:02
بندر چابهار و بندر گوادر مکمل همدیگر هستند
هاتف سیستان و بلوچستان - یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان از امروز به مدت دو روز در شهرستان چابهاربرگزار خواهد شد.

عبدالقادر ممون، رئیس کل گمرکات بلوچستان پاکستان، در یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی بین استان سیستان و بلوچستان ایران با ایالت بلوچستان پاکستان، در محل سالن جلسات سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار، اظهار داشت: ما چابهار را رقیب گوادر نمی‌دانیم بلکه مکمل همدیگر هستند، برای توسعه روابط، از هر روشی استفاده و به توسعه روابط با ایران افتخار می‌کنیم، این از اهداف سفر هیأت تجاری پاکستان به این منطقه است.

وی افزود: در بندر گوادر و سایر نقاط پاکستان ما ظرفیت‌های زیادی داریم که برای توسعه روابط می‌توانیم از همدیگر بهره ببریم.

رئیس کل گمرکات بلوچستان پاکستان، ادامه داد: توسعه روابط تجاری پاکستان و ایران در اولویت قرار دارد، تا کنون ۱۱ نشست با حضور مسئولان حوزه اقتصادی دو کشور برگزار شده و در تلاشیم، براساس برنامه‌ریزی‌ها، مبادلات تجاری را به پنج میلیارد دلار برسانیم.

ممون گفت: سیستان و بلوچستان و پاکستان هم مرز هستند و از قدیم، روابط نزدیکی با هم داشته‌اند، این یک ظرفیت بسیار خوب برای گسترش مبادلات اقتصادی است.

وی بیان کرد: کاهش هزینه‌های حمل و نقل، یکی از اهداف برگزاری این کمیسیون مشترک مرزی است تا به نفع هر دو کشور به ویژه بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم در یازدهمین کمیته مشترک مرزی زمینه همکاری توریسم و گردشگری افزایش پیدا کند و ما بر تعاملات بیشتر از طریق خط هوایی نیز تاکید داریم. بیشتر مشکل پیش رو برای توسعه روابط، حل شده و به دنبال حل تمامی مشکلات هستیم و امیدواریم بخشی از آنها در این کمیسیون مشترک حل شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.