• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم برنامه ریزی مدون است

  • کد خبر : 163883
  • 02 بهمن 1402 - 20:09
کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم برنامه ریزی مدون است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل بر لزوم شناسایی آسیب‌های اجتماعی بین جوانان تأکید کرد و کاهش آسیب های اجتماعی را مستلزم برنامه ریزی مدون و دقیق توسط مسئولان و صاحبنظران دانست.

علی رضا ملاشاهی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل، در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی با بیان اینکه باید قبل از وقوع، حادثه را شناسایی کرد، اظهار داشت: برای اینکه دچار مشکلات متعدد نشویم باید قبل از بروز آسیب‌ های اجتماعی نسبت به شناسایی آسیب‌ ها اقدام کنیم.

وی افزود: بهزیستی در زمینه آسیب شناسی اجتماعی و مشاوره ای می تواند کمک های زیادی در راستای کم رنگ کردن ناهنجاری های اجتماعی کند و نقش نهاد بهزیستی باتوجه به وظایف و مسوولیت‌هایی که به عنوان یک نهاد حمایتی در جامعه بر عهده دارد، در کاهش آسیب های اجتماعی تعیین کننده است.

فرماندار شهرستان ویژه زابل با بیان اینکه خانواده‌ها به عنوان رکن اساسی جامعه، در کاهش میزان آسیب‌ های اجتماعی نقش موثری دارند، ادامه داد: تربیت صحیح و اصولی فرزندان و ایمن‌ سازی آنها در برابر آسیبهای اجتماعی توسط خانواده‌ها می‌تواند سبب کاهش میزان ابتلای جوانان به آسیب‌ های اجتماعی شود.

ملاشاهی با بیان اینکه امروزه دشمن با استفاده از جنگ نرم در تلاش برای رخنه در روح جوانان است، گفت: برای مقابله با این امر باید بصیرت و آگاهی را در جوانان بیش‌تر کرد.

وی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی این آسیب‌ها و ارایه راهکارهای مناسب برای مصون ماندن جوانان از آسیب های اجتماعی تأکید کرد: کارگروه های تخصصی وظیفه دارند راهکارهای لازم را در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله ازدواج های ناموفق و طلاق، اعتیاد، آسیب های روانی شامل خشونت، خودکشی و سرقت، آسیب های نوظهور از جمله استفاده از ماهواره ، اینترنت و تلفن همراه ارائه کنند.

وی اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه های آموزشی را از جمله راهکارهای موجود برای کاهش آسیب‌های فرهنگی در جوانان دانست و خواستار توجه ویژه مسئولان مربوطه به این مهم شد.

فرماندار شهرستان ویژه زابل اجرای برنامه های نشاط آور فرهنگی و ورزشی، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و علما و روحانیون، انجام اقدامات پیشگیرانه در محیط های کاری و کارگری و توجه به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را از جمله مهمترین برنامه های پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های آن برشمرد و گفت: این برنامه ها باید در مناطق شهری و روستایی بویژه محلات آسیب پذیر با جدیت انجام شود.

گفتنی ست؛ در این جلسه سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری،بخشداران بخش مرکزی و کرباسک،رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل،شهردار و جمعی از روسای ادارات شهرستان حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.