• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

۲ هزار و ۳۹۳ نفر عشایر زرآباد و کنارک سالها چشم انتظار آسفالت ۴۳ کیلومتر راه خاکی هستند

  • کد خبر : 163890
  • 03 بهمن 1402 - 18:58
۲ هزار و ۳۹۳ نفر عشایر زرآباد و کنارک سالها چشم انتظار آسفالت ۴۳ کیلومتر راه خاکی هستند
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست امور عشایر کنارک و زرآباد سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار ۳۹۳ نفر عشایر ساکن در ۲۴ سامانه و نقطه اقماری عشایری سکونت دارند که سالها در راه‌های خاکی و سخت‌گذر به سختی تردد و محصولات کشاورزی، دام و آرد را حمل می‌کنند که نیاز است هر چه سریعتر راه آنها آسفالت شود.

عبدالحمید بامری، سرپرست امور عشایر کنارک و زرآباد، اظهار داشت: منطقه عشایری جوگن با حدود ۳۰ کیلومتر مسیر سخت گذر و خاکی، عشایران زحمتکش مشکلات زیادی دارند و در سایر نقاط روستایی نیز بشدت در تردد هستند.

وی با بیان اینکه مناطق عشایری یکی از ظرفیت‌های گردشگری بلوچستان هستند، افزود: اداره امور عشایر کنارک در اردیبهشت ماه سالجاری از چابهار تفکیک و مستقل شد و این مناطق می‌توانند به عنوان مناطق گردشگری باشند.

سرپرست امور عشایر کنارک و زرآباد با بیان اینکه در شهرستان‌های زرآباد و کنارک ۴۵۵ خانوار عشایر وجود دارد، بیان کرد: این تعداد خانوار جمعیتی بیش از ۲ هزار ۳۹۳ نفر در ۲۴ سامانه و نقطه اقماری سکونت دارند.

بامری گفت: ماهانه برای این تعداد خانوار ۱۵ تن آرد خام از طریق ۲ فروشگاه در بین عشایر توزیع می‌شود و همچنین برای ۳۰ خانوار عشایر بیش از ۲۹۴ مترمکعب با تانکر آبرسانی سقایی انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در هفت ماه گذشته حفر و تجهیز سه حلقه چاه مالداری و آب آشامیدنی بوسیله پنل خورشیدی و انتقال آب با لوله یکی دیگر از اقدامات امور عشایر بوده است.

وی توزیع نهاده های دامی را یکی دیگر ازفعالیت های عشایر عنوان کرد و گفت: خدمات رسانی هر چه بهتر به عشایر باعث ماندگاری آنان در عرصه‌ خود و نهایتا تولیدات لبنیات مورد نیاز منطقه خواهد شد. در هفت ماه گذشته ۱۰ تانکر یک‌هزار لیتری بین عشایر منطقه توزیع شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.