• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی با هزار و ۹۳۱ طرح در سیستان و بلوچستان آغاز شد

  • کد خبر : 163980
  • 12 بهمن 1402 - 22:24
چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی با هزار و ۹۳۱ طرح در سیستان و بلوچستان آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از افتتاح هزار و ۹۳۱ طرح در چهل و پنجمین فجر انقلاب در نقاط مختلف استان خبر داد.

منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و فرا رسیدن چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های دهه فجر در سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به این استان شد، اگرچه تا رسیدن به ایده‌آل فاصله داریم، اما اقدامات چشمگیری انجام شده است.

وی افزود: امسال به مناسبت ایام دهه فجر یک هزار و ۹۳۱ طرح در بخش‌های زیربنایی، راه‌ها، آب، برق، بهداشت و درمان، بخش خصوصی، اقتصادی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سایر بخش‌ها با اعتباری حدود ۹ هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع طرح‌ها، هزار و ۷۷۲ مورد با اعتباری حدود شش هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان قابل افتتاح و ۱۵۹ طرح نیز آغاز عملیات اجرایی آنها با اعتبار دو هزار و ۲۳۰ میلیارد تومانی انجام خواهد شد. در زمینه افتتاح طرح‌ها نسبت به مدت مشابه گذشته به لحاظ تعداد ۴۰ درصد و از لحاظ اعتبار هزینه ۷۶.۵ درصد رشد داشته‌ایم.

بیجار گفت: افتتاح ۲۶۲ کیلومتر راه روستایی در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان، ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، افتتاح چهارمین پل بزرگ کشوری «لیپار» در محور کریدور ساحلی چابهار، افتتاح ۶۷ مدرسه با ۲۴۵ کلاس درس، افتتاح ۷۵ طرح هادی روستایی، ایجاد چمن مصنوعی در حوزه ورزشی که در دولت سیزدهم تانون ۱۳۰ مورد بوده و افتتاح بیمارستان مادر کودک ایرانشهر از مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی که از موضوعات پرچالش کشور هست، سیستان و بلوچستان بهترین شرایط را دارا بوده، همچنین در حوزه بندری برای اولین بار کشتی‌های کانتینردار در بندر شهید بهشتی پهلوگیری کرده‌اند.

وی بیان کرد: این استان با الحاق زمین، طراحی و آماده سازی و پیشرفت فیزیکی مناسب واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن یکی از استان‌های پیشتاز در کشور بشمار می‌رود، در این زمینه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سایت آرمانشهر زاهدان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر پیش رو، افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه زیربنایی، معادن، انرژی، کشاورزی و شیلات، ورزش، آموزش و پرورش، حمل و نقل جاده‌ای، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی انجام شده که در نوع خود بویژه با روی کار آمدن دولت سیزدهم بی نظیر بوده است.

بیجار افزود: با توجه به مواجه بودن با خشکسالی ۳۰ ساله در این استان، بیان کرد: در حوزه آب اقدامات خوبی با همکاری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه انجام شده در حوزه تأمین آب برای شمال سیستان و بلوچستان برنامه‌هایی در حال اجرا هست که حفر چاه‌های ژرف، انتقال آب دریا، انتقال آب تهلاب و جهاد آبرسانی از جمله آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاها به عنوان جهاد آبرسانی در قالب آبرسانی به هزار و ۷۵۰ روستا در دستور کار هست، بهره‌مندی شهرهای اطراف حوزه سراوان از سد ماشکید و بهره‌مندی حدود ۴۰ روستا از آبگیری سد کهیر از دیگر اقدامات در حوزه آب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون پنج فرودگاه در این استان فعال شده و راه آهن هم تا سال آینده راه اندازی می‌شود، از سوی دیگر ایجاد راه‌های روستایی و جاده‌ای همه باعث توسعه این استان خواهد شد و آینده درخشان است شرط آن همراهی، هم افزایی، تلاش و کوشش در راه رضای خدا است.

وی گفت: در بخش فیبر نوری، خانه‌های بهداشت، مخابرات و مدارس که آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم است نیز اقداماتی در دستور کار قرار دارد و این بخش‌ها در حال توسعه هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.