• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

سه بیمارستان در حوزه علوم پزشکی زاهدان گواهی بین الملی دریافت کردند

  • کد خبر : 164000
  • 13 بهمن 1402 - 20:28
سه بیمارستان در حوزه علوم پزشکی زاهدان گواهی بین الملی دریافت کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سه بیمارستان زیر پوشش این دانشگاه در حال حاضر دارای مجوز پذیرش بیمار خارجی هستند که می‌توانند با توسعه گردشکری سلامت به توسعه استان کمک کنند.

حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در ۲ سال گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خریداری شده است.

وی افزود: در حال حاضر سه بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای مجوز پذیرش بیمار خارجی هستند که می توانند با توسعه گردشکری سلامت به توسعه و رونق این استان در بخش های درمان، اشتغال، فرهنگ و اقتصاد کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در یکسال اخیر دستگاه پیشرفته ام آر ای در سراوان نصب شد که تاکنون مانند آن را نداشتیم همچنین در این مدت خاش به پیشرفته ترین ام آر آی دنیا مجهز شده است.

غزنوی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر در زاهدان یک دستگاه ام ار ای دیگر به حوزه علوم پزشکی اضافه خواهد شد، گفت: در حوزه درمان سرطان سی‌سینماتور که در دقت درمان سرطان به کار می‌رود افتتاح خواهد شد.

وی از افتتاح سی تی آنژیو بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان در این ایام خبر داد و بیان کرد: با افزوده شدن بیش از ۱۰۰ تخت بیمارستانی شاهد توسعه خواهیم بود. در حوزه بهداشت و درمان تعداد پزشکان بیش از ۹۰ درصد رسیده و در حال حاضر حدود۱۰۰ مرکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داریم که تنها مک سوخته سراوان پزشک ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به استخدام نیروی انسانی در همین بازه زمانی اشاره کرد و افزود: در حوزه این دانشگاه تاکنون ۵۵۰ نفر جذب شدند که جدای از نیروهای شرکتی و برون سپاری بوده که اگر تمام سیستان و بلوچستان را در نظر بگیریم این آمار ۲ برابر است.

وی تصریح کرد: در حوزه تامین دارو تا سال گذشته مشکلات فراوانی وجود داشت اما با اقداماتی که انجام شده بود مشکلات مردم در زمینه تامین دارو مرتفع شد.

غزنوی به موضوع قاچاق شیرخشک از مرزهای سیستان و بلوچستان در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته آرامش در حوزه تامین و تهیه شیر خشک در استان حاکم شده است. در حوزه درآمدهای اختصاصی در ۲ سال گذشته بیش ۹۰ درصد رشد داشته ایم همچنین میزان مراجعات در اعمال جراحی، آزمایشگاه، بیماران سرپایی و تحت بستری ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: حدود ۲ میلیون خدمت در آزمایشگاه داشته ایم در سراوان نیز ۴٧ نفر متخصص در تمامی رشته ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمار اعزام بیماران به استان‌های همجوار ۲۰ درصد کاهش داشته است گفت: با توجه به پهناور بودن سیستان و بلوچستان موضوع اعزام بیماران یک چالش بود که خوشبختانه این کاهش اعزام به معنای توسعه و عدالت در استان است. با وجود اینکه سیستان و بلوچستان استانی محروم است در نظام پرداخت کارکنان، حقوق‌ها و دریافتی ها به موقع انجام می‌شود که می‌توان گفت در نیمه برتر کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: برای اولین بار امسال سه بیمارستان علی ابن ابیطالب، چشم پزشکی الزهرا و بیمارستان میرجاوه گواهی بین الملی گرفته اند یعنی پذیرش بیمار از تمامی دنیا در این سه بیمارستان انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=164000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.