• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

نمایشگاه محصولات صنایع دستی زنان سیستان و بلوچستان در سفارت استرالیا برپا شد

  • کد خبر : 165142
  • 23 اسفند 1402 - 20:36
نمایشگاه محصولات صنایع دستی زنان سیستان و بلوچستان در سفارت استرالیا برپا شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از برگزاری نمایشگاه محصولات فاخر صنایع دستی زنان این استان برای نخستین بار در سفارت استرالیا در تهران خبر داد.

زهرا ابراهیمی، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: صنایع ‌دستی سیستان و بلوچستان از اصیل ترین و شاخص ترین صنایع دستی ایران و جهان و قدمت آن به درازای تاریخ است که در این بین سوزن دوزی،خامه دوری، سفالگری، حصیربافی، سکه دوزی، قالی و گلیم بافی از مهمترین صنایع دستی زنان این استان بشمار می رود.

وی افزود: در بین انواع و اقسام متنوع صنایع دستی زنان استان رشته‌های سوزن دوزی و خامه دوزی در سایه عشق و علاقه و با حوصله‌ طرح‌های افسونگر و خیال‌ پرور خود را توسط نخ و سوزن بر روی پارچه نقش می بندد و عاشقانه ترین هنر زنان این دیار که از جان و دل نقش بسته است را به نمایش می گذارد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به جایگاه والای هنر دست زنان سیستان و بلوچستان نمایشگاه محصولات فاخر صنایع دستی با همکاری لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران و با حضور سایر نمایندگان سفارتخانه های فعال در ایران، سازمان های مردم نهاد بین المللی و داخلی در سفارت استرالیا در تهران برگزار شد که بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

ابراهیمی گفت: همچنین در حاشیه این نمایشگاه پرچم کشور استرالیا توسط بانوی سیستانی خامه دوز به سفیر این کشور در ایران هدیه شد.

وی تصریح کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها با هدف معرفی ظرفیت های هنری بانوان این خطه، رونق اقتصادی، شناخت هنر فاخر و نیز افزایش روحیه خودباوری و این قشر تاثیرگذار در استان در دستور کار دفتر بانوان و خانواده استانداری قرار دارد و برگزاری این گونه نمایشگاه ها به معرفی بیش از پیش این هنر بی بدیل منتج خواهد شد.

وی بیان کرد: معرفی این ظرفیت در سال‌های اخیر و فعالیت‌های استان منجر به ارتقاء نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان شده و از منظر دیگر در غالب موارد فعالیت در عرصه هنر فاخر صنایع دستی با مدل کارآفرینی اجتماعی توامان شده‌ است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.