• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

مجوز جذب ۱۴۴ نیروی انسانی برای دهیاری‌های سیستان و بلوچستان صادر شد

  • کد خبر : 165400
  • 12 فروردین 1403 - 21:13
مجوز جذب ۱۴۴ نیروی انسانی برای دهیاری‌های سیستان و بلوچستان صادر شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مجوز جذب ۱۴۴ نیروی انسانی با مساعدت رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استاندار سیستان و بلوچستان برای دهیاری‌های این استان در قالب نیروی مالی، عمرانی، خدماتی و حقوقی صادر شد.

ادهم کرد زابلی، سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ۲۶ شهرستان، ۵۵ شهر، ۶۸ بخش، ۱۴۴۵ دهستان، ۱۰ هزار و پنج آبادی و نقطه جمعیتی و هفت هزار و ۱۴۸ نقاطی که دارای سکنه است.

وی با اشاره به اسکان ۵۱ درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان در روستاها، افزود: جمعیت روستایی این استان یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۳۰ نفر و تعداد روستاهای زیر ۲۰ خانوار سه هزار و ۷۶۶ و تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار سه هزار و ۴۴۲ روستاست.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: سه هزار و ۴۷۳ روستا دارای شورای اسلامی که مجموع اعضای اصلی شوراها ۱۰ هزار و ۶۷۲ نفر و ۲ هزار و ۹۳۳ دهیاری در استان فعال هستند.

کردزابلی با اشاره به حضور و مشارکت پرشور بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۹۶ نفر معادل هفت درصد از اعضای شوراها و ۳۵۲ نفر معادل ۱۲ درصد از اعضای دهیاران از بانوان هستند.

وی تصریح کرد: طول شبکه راهی روستایی ۱۶ هزار و ۳۰۸، آسفالت پنج هزار و ۱۳۵، شوسه ۲ هزار و ۳۲۱ و خاکی هشت هزار و ۸۵۲ کیلومتر است.

وی با اشاره به برنامه ریزی سه ساله برای آبرسانی به یکهزار و ۷۵۲ روستا، بیان کرد: شاخص طرح‌ های هادی در روستاها ۲۱ درصد بوده که نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشتیم و باید به شاخص کشوری که ۵۱ درصد است دست پیدا کنیم.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان افزود: برای بیش از ۱۰۰ روستا در سال ۱۴۰۲ برق رسانی انجام شده و تلاش می‌شود روستاهای بیشتری را از نعمت برق برخوردار کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ روستا برای گردشگری تعریف شده‌اند ادامه داد: سه روستای احمدآباد در چابهار، ده ارباب در زابل و حاجی آباد از توابع زاهدان هوشمند هستند و روستای کهنه کهور از توابع شهرستان مهرستان روستای پاک است.

کرد زابلی گفت: اعتبارات سه فصل ماده از ۳۸، ۳۹، ۴۲ به دهیاران واریز می‌شود و این آمار بسیاری بالایی در سال گذشته است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.