• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

فرهنگ سازی محیط زیستی در روز طبیعت در سیستان و بلوچستان انجام گرفت

  • کد خبر : 165451
  • 14 فروردین 1403 - 21:05
فرهنگ سازی محیط زیستی در روز طبیعت در سیستان و بلوچستان انجام گرفت
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از فرهنگ سازی محیط زیستی در روز طبیعت با پاکسازی زباله‌ها از تمام مناطق طبیعی استان خبر داد.

محمدرضا علیمرادی، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: روز طبیعت فرصتی است تا زباله های رها شده در برخی از مناطق طبیعی به کمک دوستدارن محیط زیست پاکسازی شود.

وی افزود: بسیج همگانی مردم برای داشتن طبیعتی پاک در کنار مواهب طبیعی، می‌تواند زمینه ساز افزایش حضور گردشگران شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه باید بفکر حفاظت از محیط زیست و نگهداری از این امانتهای الهی برای نسل‌های آینده باشند، چرا که بهار دل انگیز گیاهان موجب تلطیف هوا، تعادل دمای محیط، تصفیه هوا، حفاظت از خاک و تامین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز انسان می‌شود.

علیمرادی گفت: پاکسازی مناطق مختلف سیستان و بلوچستان از جمله منابع آبی چاه نیمه‌ها، منطقه شکار ممنوع بلبل آب در نصرت آباد، مناطق طبیعی شهرستان بزمان و اطراف قلعه تاریخی روستای دزک شهرستان سراوان با همکاری محیط زیست، بخشداری مرکزی، شهرداری، میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان در روز طبیعت انجام شده است.

وی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه به صورت پایش شبانه روزی در سیستان و بلوچستان توسط یگان حفاظت محیط زیست استان برای جلوگیری از تخریب محیط زیست در حال انجام است.

وی از کشف یک قبضه سلاح شکاری قبل از شروع به شکار در هامون سابوری توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل در روز طبیعت خبر داد و خاطرنشان کرد: از شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود هرگونه شکار و صید غیر مجاز و تخریب محیط زیست را به شماره گیری سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.