• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

طرح ملی یاس در سیستان و بلوچستان آغاز شد

  • کد خبر : 147410
  • 14 بهمن 1399 - 8:43
طرح ملی یاس در سیستان و بلوچستان آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان- سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از افتتاح طرح ملی یاس«یاران آسیب ستیز» گرامیداشت دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.

محمود اکبری سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این طرح از ظرفیت‌های موجود در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در زمینه آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات و شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی در خانه‌های هلال استفاده می‌شود همچنین افراد آموزش دیده به عنوان نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر معرفی خواهند شد.

وی افزود: در این طرح مشترک افراد بهره‌مند از آموزش‌های هلال احمر در صورت بروز بحران می‌توانند خود، خانواده و اعضای محله را از بحران نجات دهند که در طرح یاس با ارائه آموزش‌های اجتماع محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند که منجر به ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در ابعاد محلی می‌شود.

علیرضا دهقان معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: این طرح در تمام شهرستان‌های استان قابلیت اجرا دارد و هم‌اینک ۱۰۰ نفر از مددجویان واجد شرایط در این طرح نام‌نویسی شدند.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح دانش و مهارت مددجویان در خصوص امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن اعلام کرد و افزود: ارتقای عزت نفس و پذیرش مسوولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضورشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی از دیگر اهداف اجرای طرح یاس «یاران آسیب ستیز» است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان ادامه داد: در فاز نخست طرح یاس در خانه‌های هلال زاهدان در دهه مبارک فجر آغاز و در فاز بعدی می توان اجرای این طرح را در سطح استان توسعه داد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.