• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

حدود ۲ هزار زائر پاکستانی اربعین از خدمات هلال احمر سیستان و بلوچستان بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 153135
  • 29 شهریور 1401 - 15:50
حدود ۲ هزار زائر پاکستانی اربعین از خدمات هلال احمر سیستان و بلوچستان بهره‌مند شدند
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۹۰۳ نفر از زائر پاکستانی عازم اربعین حسینی از خدمات امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر این استان در پایانه‌های مرزی ریمدان و میرجاوه بهره‌مند شدند.

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: زائران پاکستانی اربعین بیش از ۸۸۹ نفر از خدمات درمان سرپایی و ۸۱۹ نفر نیز از خدمات تست فشار و قندخون بهره‌مند شدند.

وی افزود: همچنین ۱۰ هزار ۷۱۰ عدد ماسک و ۲ هزار و ۳۰۰ عدد محلول ضد عفونی در بین زائران پاکستانی عازم اربعین توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعداد ۲۰ دستگاه چادر در ۲ اردوگاه جهت اسکان اضطراری زوار نصب و ۱۹۵ زائر پاکستانی توسط نجاتگران این جمعیت در پایانه مرزی ریمدان اسکان اضطراری داده شدند.

روزانه ۷۵ دستگاه کامیون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مرز میرجاوه عازم پاکستان می‌شوند

میربهاءالدین در خصوص برپایی ایستگاه های آموزشی گفت: به منظور ارتقای سطح آگاهی زوار، برنامه‌های آموزشی توسط مربیان مسلط به زبان اردو و یا همراه با مترجم با استفاده از پوسترهای طراحی شده به زبان اردو جهت یکهزار و ۸۲۰ نفر فراگیر در قرارگاه‌ های ویژه اربعین حسینی اجرا شد.

وی تصریح کرد: خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی در این ۲ منطقه با حضور ۵۵۲ نفر روز نجاتگر و ۱۸۰ نفر روز کارکنان در قالب ۱۸۸ تیم عملیاتی، ۳۹ مربی امداد و نجات و ۷۷ عضو جوان انجام شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.