• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

شهرستان فنوج نیازمند هفت جایگاه سوخت جدید است

  • کد خبر : 156156
  • 04 اردیبهشت 1402 - 8:52
شهرستان فنوج نیازمند هفت جایگاه سوخت جدید است
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست فرمانداری فنوج گفت: شهرستان فنوج نیازمند حداقل ۷ جایگاه سوخت جدید است که در مناطق کتیچ، محترم آباد، مسکوتان، کلدر، خیرآباد، مرکز شهرستان و محدوده ورودی شهر از طرف اسپکه جانمایی و در یک فراخوان به افراد واجد شرایط طی فراخوان واگذار شوند تا به نحو احسن خدمات به مردم ارائه شود.

محمدیونس حقانی در گفت و گو با هاتف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شهرستان فنوج از طرف کتیچ و قلعه گنج حداقل سه جایگاه سوخت و از طرف شهرستان لاشار حداقل ۲ جایگاه سوخت و از طرف تنگ سرحه در محور کلدر یک جایگاه سوخت نیاز دارد که در غالب مجتمع خدمات رفاهی راه اندازی شوند.

او بیان کرد: افزایش سهمیه نفت از کمتر از ۴۰۰ هزار لیتر فعلی به حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار لیتر در سال و بجای توزیع در ۲ ماه، حداقل چهار تا پنج نوبت و برای هر نفر بجای ۱۰۰ لیتر ۲۰۰ لیتر تحویل تا مشکلات کمتر شود.

چرا تک جایگاه سوخت فنوج با نصف ظرفیت توزیع بنزین فعالیت می کند؟

سرپرست فرمانداری فنوج افزود: تک جایگاه سوخت فنوج با نصف ظرفیت توزیع بنزین فعالیت می کند و چهار کارتخوان آن با گذشت چند سال و به گفته مالک جایگاه از سال ۱۳۹۹ تامین و نصب نشده است.

حقانی بر حل مشکلات جایگاه سوخت فنوج تاکید و افزود: وزارت نفت در اسرع وقت تمام تلمبه ها و نازل و کارتخوان های جایگاه سوخت را فعال کند و برای افتتاح جایگاه سوخت جدید هم اقدامات لازم را انجام دهند.

او تصریح کرد: تنها جایگاه تاسیسات گازمایع نیز با مخزن ذخیره ۴۰ تن فعال است و در ماه در حدود ۲۰۰ تن گازمایع توزیع می کنند که با توجه به جمعیت بیش از ۶۰ هزار نفری و طولانی بودن مسیرها حداقل ۳ تاسیسات گازمایع در بخش کتیچ، مسکوتان و مرکز شهرستان نیاز است و حداقل سهمیه گاز مایع باید ماهیانه به ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن برسد تا بازار سیاه و قیمت بالا و یا کمبود شدید را شاهد نباشیم.

سرپرست فرمانداری فنوج ادامه داد: در بحث جایگاه گاز CNG هم شهرستان فنوج به ۳ جایگاه در شهر فنوج، کتیچ و مسکوتان نیاز دارد که باید ساخته و افتتاح شوند.

حقانی بیان کرد: همچنین توزیع نفت سفید در یک مکان مسکونی و حیاط خانه شخصی در حال انجام است که پیشنهاد می شود حداقل یک هکتار زمین برای این امر اختصاص پیدا کند تا در محدوده استاندارد جایگاه جدید نفت سفید ساخته و تلمبه های توزیع نفت هم از دو عدد فعلی به ۱۰ عدد افزایش پیدا کنند.

او گفت: چنانچه برای ساخت هفت جایگاه سوخت جدید، سه جایگاه تاسیسات گاز مایع و سه جایگاه CNG در شهرستان فنوج مجوز صادر و فراخوان داده شود در کمتر از چهار تا ۶ ماه کل مشکلات حوزه انرژی بدون یک ریال تسهیلات دولتی با سرمایه گذاری و توان بخش خصوصی مرتفع می شود، این اراده در مسوولان دولت مردمی آیت الله رییسی وجود دارد لذا مردم چشم انتظار مساعدت نظام هستند.

سرپرست فرمانداری فنوج بیان کرد: شهرستان فنوج در بن بست قرار دارد و جایگاه سوخت نیاز اصلی است و باید با افزایش جمعیت و افزوده شدن خودروها توجه ویژه شود.

حقانی گفت: چرا تمامی ادارات در فنوج مستقل نشده اند و چارت اداری تعریف نشده و دستگاههای اجرایی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند.

او بیان کرد: راه تنگ سرحه به فنوج محور مشهور به کلدر از ۱۳ سال قبل در حال کار است ولی به دلیل کمبود اعتبار تکمیل و بهره برداری نمی شود.

وی ادامه داد: حتی روستاهای هزار نفری شهرستان فنوج شبکه آبرسانی ندارند و بشدت نیازمند توجه جدی مسوولان هستند و در طرح جهاد آبرسانی حداقل امسال ۵۰ روستا گنجانده شود و اعتبار لازم تخصیص یابد.

وی گفت: شهرستان فنوج با ۶۲ هزار نفر جمعیت و ۱۴۹ روستا، ۹۴ روستای آن فاقد شبکه آبرسانی، ۵۷۷ کیلومتر راه روستایی خاکی است و طرح هادی در ۸۸ روستا اجرا نشده است.

وی بیان کرد: ۸۳ روستا نیازمند اینترنت پرسرعت، احداث زمین چمن مصنوعی در ۴۲ روستا و آسفالت حداقل ۶۵ کیلومتر کوچه و خیابان در شهرهای فنوج و شهرکتیچ از ضرورتهاست.

سرپرست فرمانداری فنوج ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی فقط در حد ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی از فنوج به قلعه گنج کرمان و فنوج به جاده ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر در محدوده تنگ سرحه احدث کند فنوج متحول و به یک چهارراه اقتصادی تبدیل می شود.

حقانی گفت: برای تکمیل و آسفالت جاده فنوج به تنگ سرحه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا فنوج از بن بست خارج شود.

فنوج در جنوب غربی سیستان و بلوچستان و ۲۰۰ کیلومتری جنوب شهرستان ایرانشهر و ۱۴۰ کیلومتری نیکشهر و ۵۵۰ کیلومتری مرکز استان (زاهدان) و ۱۷۷۵ کیلومتری مرکز کشور (تهران) قرار دارد و از غرب به استان کرمان منتهی می شود، در طول ۹۵ درجه و ۳۸ دقیقه طول شرقی و ۲۶ درجه و ۳۵ دقیقه عرض شمالی واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۸۵ متر است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.