• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

نشست هم‌ اندیشی شورای توسعه سواحل مکران در دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار شد

  • کد خبر : 156373
  • 13 اردیبهشت 1402 - 22:02
نشست هم‌ اندیشی شورای توسعه سواحل مکران در دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار شد
هاتف سیستان و بلوچستان - نخستین نشست هم‌ اندیشی آموزش و مهارت آموزی با محوریت شورای توسعه سواحل مکران، با حضور دانشگاه‌ها و صنایع مرتبط مستقر در سواحل مکران در دانشگاه دریانوردی برگزار شد.

علی اکبر سلیمانی معاون فرهنگی و مشارکت‌ های اجتماعی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران در این نشست اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی نیروهای ماندگار در بخش‌های مورد نیاز توسعه سواحل مکران در اولویت قرار داشته و فضای توسعه‌ منطقه، براساس فرمایشات مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت و آموزش و توانمندسازی نیروها ماندگار با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه سواحل مکران مورد تاکید است، افزود: این طرح با هدف محرومیت‌ زدایی و توسعه متوازن شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان شامل میناب، سیریک و جاسک شروع به کار کرده است.

معاون فرهنگی و مشارکت‌ های اجتماعی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران ادامه داد: نهادهای تخصصی مثل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه و از همه مهم‌تر صنایع، پای کار آمدند تا بتوانند ضرب آهنگ توسعه را دو برابر و در تسریع بخشیدن آبادانی این منطقه ایفای نقش کنند.

محمدرضا شاه‌ پسند معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز اظهار داشت: در حوزه فنی وحرفه‌ای در تعامل بسیار خوب با دبیرخانه سواحل مکران هستیم و براساس نیاز منطقه برای آموزش جوانان اقدام می‌کنیم که این حرکت باهمگرایی و هم‌افزایی رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: با توجه به نیاز منطقه از حرکات موازی این جلسات باید جلوگیری کنیم و باید از بخش‌ های مثبت همدیگر استفاده و روند توسعه را تسهیل کنیم و در بخش‌های نوظهور و صنایعی که قبلا وجود داشتند براساس تقاضا و نیاز صنایع حرکت کنیم که در وهله اول شناسایی این نیازها مهم است.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در مرحله اول باید نیروی کاری را آموزش دهیم که در راه‌اندازی بنگاه صنعتی مورد نیاز است و در مرحله بهره‌برداری نیروهای کار متفاوت و متخصص مربوط به آن کار را آموزش داده تا توسعه هماهنگ با سایر بخش‌ ها اتفاق افتاده و منطقه را متحول کند.

منصور کیانی مقدم رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: از چهار سال پیش این دانشگاه به صورت جدی تغییرات سرفصل‌ های دروس تخصصی دریایی را به‌صورت مرتب رصد، بازنگری و اصلاح می کند تا رشته‌ های تخصصی در راستای ماموریت و اهداف سند توسعه سواحل مکران باشند و دوره‌های تخصصی دریایی علاوه بر تقاضامحوری، ماهیت کار آفرینی، مولد و ثروت‌آفرین باشند.

وی افزود: این دانشگاه ضمن برخورداری از زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی مناسب، آمادگی آن را دارد تا هاب آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص در زمینه‌های متنوع علوم و فنون دریایی در کشور، باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.