• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8

پایدارسازی‌ آب شرب ۳۵۰ روستای چابهار، دشتیاری و قصرقند

  • کد خبر : 158564
  • 13 مرداد 1402 - 9:34
پایدارسازی‌ آب شرب ۳۵۰ روستای چابهار، دشتیاری و قصرقند
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون استاندار سیستان و بلوچستان از پایدارسازی‌ آب شرب ۳۵۰ روستای چابهار ‌خبر داد و گفت: ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

منصور بیجار ‌در جریان بازدید از پروژه‌های در دست احداث و سرکشی از وضعیت آب تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی که با حضور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفت، اظهار داشت: در راستای پایداری آب شرب ۳۵۰ روستای مجتمع زیرمجموعه سد «زیردارن»، ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب جدید وارد مدار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این اقدام به منظور تأمین ذخیره و افزایش ظرفیت انتقال آب از سد زیردان به روستاهای زیرمجموعه مجتمع «تَلَنگ، پُلان و پیرسهراب» در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند انجام  می‌شود.

وی با بیان اینکه، هم‌اکنون این مخزن در مرحله آبگیری قرار دارد، افزود: طی چند روز آینده با وارد مدار شدن مخزن تنش‌های آبی در ساعات اوج مصرف به کمترین میزان خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از وارد مدار شدن فیلتر‌های جدید تصفیه‌خانه پیرسهراب در شهریور ماه خبر داد و گفت: طرح نهایی تصفیه‌خانه زیردان با ظرفیت ۵۲۰ لیتر در ثانیه در مرحله تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید تعدادی از روستاها و بیان دغدغه‌های اهالی در خصوص قطعی آب عنوان کرد: مقرر شد اصلاح و تعویض شیرآلات معیوب در روستاهای دارای تنش آبی طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.